REKLAMAJACOBS - Nowość - Baner Główny (Kwiecień 2018)
Hipermarket Tesco w Warszawie

Hipermarket Tesco w Warszawie (materiały własne)

Tesco PLC ogłosiło wstępne wyniki sprzedaży LfL za ostatnie 19 tygodni, kończące się 6 stycznia 2018 r. – przedział obejmuje III kwartał oraz okres świąteczny. Firma chwali się przede wszystkim wysokimi wzrostami sprzedaży w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Po raz pierwszy od dłuższego czasu odnotowała też wzrost sprzedaży LfL w Polsce.

REKLAMAKONGRES RYNKU FMCG 2018 - Belka w artykułach

Grupa Tesco w okresie 19 tygodni od końca sierpnia 2017 r. do 6 stycznia 2018 r. odnotowała wzrost sprzedaży LfL w wysokości 0,6 proc. Największe wzrosty osiągnęła na rynku Wielkiej Brytanii i Republiki Irlandii – 2,2 proc. – przy czym w Albionie wzrost wyniósł 2,1 proc., a na Zielonej Wyspie aż 3,5 proc.

W przypadku Wielkiej Brytanii wzrosty sprzedaży były wyższe od średniej rynkowej, zarówno pod względem wartości LfL, jak i w ujęciu wolumenowym, szczególnie w zakresie świeżej żywności. W Republice Irlandii koncern chwali się najwyższym wzrostem udziałów w rynku od pięciu lat.

Nie mniejsze powody do satysfakcji Tesco może mieć w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie sytuacja sieci jest znacznie trudniejsza niż na macierzystym rynku. W całym regionie w ostatnich 19 tygodniach sprzedaż wzrosła o 0,6 proc., przy czym wzrost w III kwartale wyniósł 0,8 proc., podczas gdy jeszcze w pierwszym kwartale Tesco liczyło straty w wysokości -0,4 proc.

Chyba największe powody do zadowolenia może mieć Tesco Polska, które po raz pierwszy od dłuższego czasu mogło zaraportować wzrost sprzedaży LfL – niestety, we wstępnym komunikacie nie podano szczegółowych danych dla poszczególnych krajów regionu. Polska jest dla Tesco bodaj najtrudniejszym rynkiem w Europie, jednym z najbardziej konkurencyjnych, dlatego powrót do tendencji wzrostowej menedżerowie sieci witają ze szczególną satysfakcją.

Najtrudniejszą sytuację koncern ma obecnie w Azji, gdzie trwają spadki sprzedaży – w ostatnich 19 tygodniach wyniosły one aż -11,1 proc. Spadki związane są głównie z faktem, że sieć postanowiła ograniczyć sprzedaż masową oraz niektóre formy działalności promocyjnej w Tajlandii.

– W ostatnim okresie sprawozdawczym wciąż osiągamy lepsze wyniki od średniej rynkowej, szczególnie w kategorii świeżej żywności, co zawdzięczamy najbardziej konkurencyjnej ofercie od wielu lat. Pozytywne tendencje w zakresie wzrostu sprzedaży jeszcze się wzmocniły w trzecim kwartale i grudniu, dzięki czemu ostatnie cztery tygodnie, aż do dnia Bożego Narodzenia, zakończyły się w Wielkiej Brytanii rekordami sprzedaży w ujęciu wartościowym i wolumenowym. Jesteśmy spokojni co do wyników rocznych i pewnym krokiem stąpamy po ścieżce prowadzącej do średnioterminowych celów sprzedażowych – skomentował Dave Lewis, CEO w Tesco PLC.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Tsw 1 3 miesiące temu

    Zanotowali wzrost sprzedazy a swoim pracownikom płacą nędzne ochlapy.Smieszne podwyzki ktore upokarzaja ludzi ktorzy na nich robia.W sklepie pustki zarówno warzywa,owoce ,nabiał jak i sucha zywnosc.A to co przyjezdza w dostawach to ledwie na dzien roboczy starcza

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"