REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 03.10.2019)

(fot. materiały prasowe, Tesco)

Ograniczanie skali biznesu w Polsce, w tym kolejne zamknięcia sklepów, a także zakaz handlu w niedziele, odbiły się na wstępnych wynikach Tesco za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2019/2020. Sieć odnotowała w Europie Centralnej spadek sprzedaży porównywalnej (like-for-like) o 4,9 proc.

REKLAMA

Łącznie sprzedaż w regionie obejmującym Polskę, Czechy, Słowację i Węgry spadła aż o 7,9 proc. W omawianym kwartale wyniosła 1,29 mld funtów. Lepsze okazały się wstępne wyniki całej Grupy Tesco - sprzedaż wzrosła o 0,4 proc. do 13,98 mld funtów. W ujęciu like-for-like sprzedaż grupy poprawiła się o 0,2 proc.

Tesco podkreśla, że w Europie Centralnej sprzedaż 600 kluczowych zdaniem sieci produktów wzrosła o 5 proc. Mimo to wynik w regionie nie okazał się zadowalający.

- Spadająca sprzedaż w Polsce, wliczając w to skutki zamknięcia sklepów oraz ograniczenia dni handlowych, obniżyła wyniki sprzedażowe w Europie Centralnej aż o około 4 proc. - poinformowało Tesco. Firma twierdzi też, że pogoda w regionie (więcej chłodnych dni) obniżyła wyniki sprzedaży o dalsze 2 proc.

Przypomnijmy, że Tesco w ostatnich latach zamknęło w Polsce około 100 sklepów. Dziś sieć ma ich około 350 wobec 450 dawniej. Pod koniec maja firma ogłosiła, że wkrótce zamknie kolejne cztery sklepy w Polsce, a także zlikwiduje centrum dystrybucyjne w Poznaniu.

W Wielkiej Brytanii sprzedaż w sklepach Tesco spadła o 0,4 proc., ale w ujęciu like-for-like wzrosła o tyle samo. Wyniki firmy na rodzimym rynku podbite zostały przez Bookera, który po restrukturyzacji pokazał wzrost sprzedaży porównywalnej o 3,1 proc., a sprzedaży ogółem o 12,4 proc. Wzrosty Tesco odnotowało również w Irlandii i Azji.

Szef Tesco Dave Lewis zwrócił uwagę na kilka pozytywów, jakie wydarzyły się w minionych tygodniach w Tesco. Przykładowo, w Wielkiej Brytanii sprzedaż w sklepie internetowym wzrosła o 7 proc., a liczba zamówień w modelu click&collect o 10 proc. Prezes Tesco jest także zadowolony ze sprzedaży w okolicach Wielkanocy we wszystkich formatach sklepowych. Pomogły w tym największe w historii wyprzedaże, zorganizowane w małym formacie w Poniedziałek Wielkanocny.

Lewis zadowolony jest ze sprzedaży produktów dostępnych na wyłączność w Tesco. Poszerzenie asortymentu sprzedawanego z oznaczeniem "Exclusively at Tesco" odpowiadało za ponad 10 proc. przyrostu sprzedaży w tej kategorii wyrobów w Wielkiej Brytanii.

Warto pamiętać, że wyniki finansowe Tesco za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2019/2020 nie odnoszą się do trzech pierwszych miesięcy kalendarzowych tego roku, lecz do do okresu 13 tygodni kończących się dniem 25 maja 2019 r. To znaczy, że w wynikach firmy nie jest widoczny efekt przesunięcia Wielkanocy z marca w 2018 r. na kwiecień w 2019 r.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 12

  • 8
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (5)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Jaqub 5 2 miesiące temu

    Tesco zostanie zamknięte niebawem, trwa sprzątanie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Aguś 4 2 miesiące temu

    To nie wina zimnych dni i zakazu handlu a drozyzny i ogólnego burdelu w Tesco! Jakoś Auchan, Kaufland i carfour nie narzekają na spadki.. Tesco skończy identycznie jak Piotr i Paweł.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~BOSS 3 3 miesiące temuocena: 100% 

    Tesco Przemyśl wczoraj. Czynne tylko 8 kas samoobsługowych dwie z nich tylko gotówka, jedna awaria do pozostałych kolejka...Wychodzę.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Beengood_bee 2 3 miesiące temuocena: 100% 

    W centrali serwują sobie srogie piguly. 4 pory roku obniżyły sprzedaż o 2%. Nikt nie spodziewał się wiosny w Europie. Monty Python się chowa.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Luis 1 3 miesiące temuocena: 100% 

    Zamykajcie się już i oszczędźcie wstydu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony