REKLAMAMLEKOVITA - Święta Mascarpone/Twaróg - Baner Główny (08-13.12.2019)
Na zdj. Tesco Bistro

Na zdj. Tesco Bistro (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Sieć Tesco całkowicie zlikwidowała w Polsce koncept gastronomiczny Tesco Grill - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Ostatnie stoisko tego rodzaju zamknięte zostało pod koniec wakacji.

REKLAMAIteCom -  Przepisomat (Święta) - Belka w artykułach (01-10.12.2019)

- Z końcem sierpnia tego roku zamknęliśmy wszystkie 13 lokalizacji Tesco Grill - tłumaczy w odpowiedzi na nasze pytania Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco.

Koncept Tesco Grill był starszą i zarazem "uboższą" wersją Tesco Bistro. Funkcjonował jako niewielkie stoisko grillowe, znajdujące się wewnątrz hipermarketu lub poza strefą sprzedaży, ale wciąż w Pasażu Tesco. W koncepcie Tesco Grill strefa dla klienta chcącego spożyć zakupione danie na miejscu była znacznie mniejsza, niż ma to miejsce w przypadku Tesco Bistro.

- Format ten, odmiennie niż Bistro, bazował głównie na produktach z rożna i kilku liniach obiadowych. Z uwagi na zupełnie inne potrzeby zaplecza i sali konsumpcyjnej nie przebudowywaliśmy stoisk Grill do modelu Bistro - tłumaczy Michał Sikora.

Sam koncept Bistro, choć dostępny w coraz mniejszej liczbie sklepów Tesco, nie będzie likwidowany - zapewnia przedstawiciel sieci. Aktualnie Bistro znaleźć można w 31 lokalizacjach. To o 4 miejsca mniej niż w 2018 r., ale zarazem o połowę mniej niż w 2016 r., gdy strefa gastronomiczna funkcjonowała przy około 60 placówkach Tesco w Polsce.

Sieć Tesco Bistro skurczyła się w ostatnich latach nie tylko w wyniku jednostkowych decyzji o rezygnacji z konceptu w danym miejscu, ale również ze względu na to, że Tesco ma w Polsce coraz mniej sklepów. Wraz z zamykaniem placówek handlowych lub ich sprzedażą, naturalnie likwidacji ulegają także punkty Bistro.

- Restauracje Bistro cieszą się się dużym zainteresowaniem i stanowią atrakcyjną wartość dodaną podczas zakupów w sklepach Tesco. Rozwijamy w nich gamę asortymentową; wkrótce w Bistro znajdziemy kolejnych kilka nowych dań oraz zestawów. Warto dodać, iż w Bistro oferujemy prawdopodobnie najatrakcyjniejszą na rynku cenę w segmencie dań na wagę - podkreśla Michał Sikora.

Jak dodaje, Tesco "nie przewiduje zatem zmian w funkcjonowaniu sieci Bistro w sklepach, co dotyczy także tych placówek, których sale sprzedaży zostały pomniejszone".

Przypomnijmy, koncept Bistro wprowadzony został w Polsce przez Tesco w 2011 r. Gastronomiczny projekt wdrożono w punktach Tesco Extra oraz w największych hipermarketach sieci. W zależności od lokalizacji, koncept Bistro spotkać można albo wewnątrz sklepu Tesco (wydzielony z sali sprzedaży), albo zaraz obok niego, gdzie działa jako odrębny lokal.

Tesco Bistro to samoobsługowe punkty gastronomiczne, z daniami sprzedawanymi na wagę, w stałej cenie 34,90 zł za kg (dawniej 29,90 zł). Klienci korzystający z Bistro komponują zamówienie wedle własnego uznania, mogąc skorzystać m.in. z zup, dań obiadowych i dań sezonowych, jak również napić się napoju czy kawy. Do godz. 11. w Tesco Bistro serwowane jest specjalne menu śniadaniowe. Niektóre punkty Bistro wyposażono także w odrębny koncept o nazwie Cukiernia, gdzie kupić można ciastka, lody, desery lodowe, sałatki, jogurty, soki czy smoothie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 15

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 5
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~J24 1 26 dni temuocena: 0% 

    Piotra Korka weźcie- biedak bez pracy jest to jakiegos grilla poprowadzi.

    oceń komentarz
REKLAMA
do góry strony