REKLAMAYORK - Baner Główny (październik 2018)
Piotr Grauer, dyrektor KPMG w Polsce

Piotr Grauer, dyrektor KPMG w Polsce (KPMG)

Rok 2017 okazał się w branży handlowej jednym z najlepszych w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Wszystko wskazuje na to, że - jeśli chodzi o handel detaliczny produktami spożywczymi - ten pozytywny trend powinien być utrzymany w 2018 roku.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień-październik 2018

Jak podkreśla Piotr Grauer, dyrektor KPMG w Polsce, po prawie trzech latach deflacji, „nareszcie” - szczególnie w przypadku żywności - mamy inflację cen. - Daje ona pewien oddech detalistom na marżach i na obrocie - wyjaśnia - wyjaśnia ekspert.

W opinii Piotra Grauera deflacja była jedną z przyczyn kłopotów części detalistów. - Teraz mogą oni trochę odreagować podnosząc ceny. Oczywiście finalnie inflacja może doprowadzić do wzrostu stóp procentowych. Nie jest ona także dobra dla konsumentów, którzy muszą płacić drożej za wiele produktów – mówi ekspert.

Zdaniem dyrektora w KPMG pozytywnie na rynek detaliczny wpłynął program Rodzina 500+. - Sądzę, że jego efekt utrzyma się jeszcze przez kolejnych kilka, może kilkanaście miesięcy. Konsumenci są w dobrych nastrojach. Można założyć, że będą wydawać pieniądze w sklepach m.in. na produkty lepszej jakości.

Niezwykle ważnym problemem dla firm handlowych jest bardzo niskie bezrobocie i tzw. rynek pracownika. - Wiążą się z tym rosnące wynagrodzenia. Koszty pracy stają się jednym z największych wyzwań dla biznesu handlowego i mogą doprowadzić wiele firm do kłopotów finansowych – wskazuje Piotr Grauer.

- Warto zwrócić uwagę na to, że od pewnego czasu mamy znaczny przypływ osób do pracy z zagranicy, szczególnie z Ukrainy i Białorusi. Bardzo często w sklepach mamy do czynienia z pełną obsługą ukraińską. To już przestało dziwić – mówi ekspert. I dodaje, że ta sytuacja ma także wpływ na stronę popytową, ponieważ obcokrajowcy muszą także kupować i konsumować.

Zdaniem Piotra Grauera z KPMG rok 2017 okazał się w branży handlowej jednym z najlepszych w ciągu ostatnich kilkunastu lat. - Wszystko wskazuje na to, że - jeśli chodzi o handel detaliczny produktami spożywczymi - ten pozytywny trend powinien być utrzymany w 2018 roku – podsumowuje ekspert.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~zirytowany klient 1 9 miesięcy temuocena: 100% 

    Klient w niemieckim sklepie dostałby zawału, gdyby nie mógł porozmawiać po niemiecku z obsługą. A my w Polsce mamy akceptować to, że obsługa (utrzymywana z naszych zakupów) NIE MÓWI po polsku? Jeśli tak bardzo handel krajowy kopiuje zachodnie rozwiązania, niech również wprowadzą wymóg posługiwania się językiem polskim na stanowiska zwiążane z bezpośrednią obsługą klienta - gdyż to jest język urzędowy w Polsce chroniony ustawą o języku!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony