REKLAMAROS-SWEET - Pestki dyni w czekoladzie - Baner Główny (21.08-01.09.2019)

Technologia bezustannie zmienia zasady zaangażowania konsumentów w proces zakupu, którzy obecnie są coraz bardziej wymagający, a ich zainteresowanie konkretną marką na bardzo konkurencyjnym rynku jest coraz większym wyzwaniem. W najbliższej perspektywie sprzedawcy detaliczni będą inwestować w hiperpersonalizację i tzw. głęboką sprzedaż detaliczną. Doświadczenia i doznania zakupowe będą miały większe znaczenie niż chęć posiadania, a jednym z wiodących trendów na rynku handlu detalicznego będzie dokonywanie zakupów za pomocą asystentów głosowych i z powszechnym wykorzystaniem chatbotów – wynika z badania pt. „Retail Trends 2019. Global Consumer&Retail” KPMG International.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

(Carrefour Polska)

Powszechnie spotykana dziś tzw. głęboka sprzedaż detaliczna (ang. deep retail) to w skrócie wykorzystanie dogłębnej wiedzy o klientach, aby umożliwić sprzedawcom detalicznym nie tylko oferowanie dedykowanych produktów i usług, ale coraz częściej także spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Od wielu lat źródłem danych jest każdy klient posiadający smartfon, na który przenoszone są powszechnie dotychczasowe kanały komunikacji z klientami i nowe rozwiązania lojalnościowe. Jednak pojawiające się nowe możliwości w personalizacji pozwolą analizować w czasie rzeczywistym dane emocjonalne, ruchy oczu i DNA, a także wyszukiwane zakupy po to, aby dokładnie określić, czego rzeczywiście potrzebują klienci. Jest to kolejny trend, który będzie zyskiwał na popularności – hiperpersonalizacja.

Jak wynika z badania KPMG, hiperpersonalizacja łącząca dane behawioralne i dane w czasie rzeczywistym do tworzenia produktów, usług i komunikacji o wysokim poziomie kontekstu, istotnych dla konkretnej osoby w danej sytuacji, jest kolejnym krokiem wykorzystywania danych. W kolejnych latach sprzedawcy detaliczni będą wykorzystywać dane behawioralne w czasie rzeczywistym, aby zrozumieć konsumentów na poziomie emocjonalnym i przenieść technologie analityczne na wyższy poziom. Sztuczna inteligencja (AI), rozpoznawanie obrazu i analiza nastroju zapewnią głębokie i szczegółowe zrozumienie postaw, reakcji i wzorców konsumenckich.

- Umożliwienie detalistom dostępu do coraz większej ilości danych daje im jak nigdy wcześniej wgląd w prywatne życie konsumentów. Wszystko to w zamian za produkty i doświadczenia, które lepiej odpowiadają potrzebom klientów i sprawiają, że doświadczenia te są jak najbardziej osobiste i niepowtarzalne. Zaawansowana analiza tych danych oraz zapewnienie odpowiednich narzędzi i bezpieczeństwa będą absolutnie niezbędną koniecznością dla sprzedawców detalicznych. W miarę wzrostu znaczenia tzw. głębokiej sprzedaży detalicznej oraz zapewnienia hiperpersonalizacji, główni gracze inwestują w rozwiązania technologiczne, które to umożliwiają – mówi Andrzej Musiał, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole Customer & Growth w KPMG w Polsce.

Technologia też kreuje nowe możliwości dla konsumentów, którzy są coraz bardziej świadomi oraz wyedukowani w zakresie strategii cenowych sprzedawców detalicznych i traktują je priorytetowo. Możliwość łatwego posiadania praktycznie nieograniczonej wiedzy o cenach, promocjach dostępnych zarówno kanale on- i offline sprawia, że klienci będą gotowi zapłacić pełna cenę tylko w sytuacji, gdy będzie w pełni spełniona ich misja zakupowa. Istotne jest uwzględnienie, że misja zakupowa, a przez to cena produktu będzie odzwierciedlać ich wartości, wygodę oraz doświadczenia zakupowe.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony