REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny - WPC (sierpień-wrzesień 2018)
Tomasz Danis, partner zarządzający subfunduszem MCI.TechVentures, do którego należy Frisco.pl.

Tomasz Danis, partner zarządzający subfunduszem MCI.TechVentures, do którego należy Frisco.pl. (fot. materiały prasowe, MCI)

Frisco.pl efektywnie koncentruje się na swoim biznesie internetowym. Aby obsłużyć szybki wzrost sprzedaży, firma mocno inwestuje w logistykę. Jeden z celów to wyjście z e-grocery poza Warszawę. Współpraca z Eurocashem przynosi dobre rezultaty. W kilkuletnich planach rozwojowych pojawia się kwota miliarda zł przychodów rocznie – wyjawia w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Tomasz Danis, partner  zarządzający Internet Ventures FIZ, członek zarządu MCI Capital TFI SA.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018

Czy MCI jest zadowolone z rozwoju Frisco.pl?

Firma Frisco.pl rozwija się bardzo szybko, w tempie ok. 40-60 proc. rocznie, zarówno w zakresie wzrostu sprzedaży, jak i liczby klientów. Rośnie też powtarzalność zakupów. Potrzeby zakupowe konsumentów są relatywnie stabilne, dlatego staramy się zachęcać do częstszych wizyt w serwisie, tak aby klienci robili u nas typowe zakupy tygodniowe, jak w marketach stacjonarnych, a nie tylko zakupy comiesięczne czy okazjonalne.

Dobre wyniki serwisu to zasługa dobrego zarządzania bieżącą działalnością operacyjną, ale nie bez znaczenia są również czynniki zewnętrzne, takie jak kłopoty sieci stacjonarnych – upadłość Almy czy problemy Piotra i Pawła. Firma obecnie dominuje na warszawskim rynku, wyprzedzając pod względem sprzedaży online dotychczasowego lidera Tesco. Systematycznie rosną też dochody. Oceniając tempo wzrostu sprzedaży należy jednak pamiętać, że rynek e-grocery w Polsce jest wciąż bardzo mały. Sprzedaż żywności online to tylko ok. 1,5 proc. całości sprzedaży artykułów spożywczych.

Nasza sieć jest graczem pure play, prowadzi sprzedaż wyłącznie online, podczas gdy nasi główni konkurenci to serwisy e-commerce takich sieci stacjonarnych, jak Tesco, Carrefour czy Leclerc. Dlatego my jesteśmy w stanie efektywnie skoncentrować się na swoim biznesie, dla pozostałych zawsze będzie to działalność dodatkowa.

Za to oni mogą korzystać z zasobów, które już mają, np. działów zakupowych, systemu logistycznego.

Nie zgodzę się. W tych obszarach obowiązuje ta sama zasada, o której już wspominałem. To Frisco.pl dzięki temu, że skupia się na biznesie internetowym jest w stanie inwestować w lepsze i bardziej efektywne narzędzia, tak w obszarze magazynowania, pakowania, transportu, czy obsługi klientów. Żadna z wcześniej wymienionych firm, nie będzie w stanie za nami nadążyć. Dodam, że Frisco.pl ma własny dział zakupów, zatrudniający świetnych fachowców potrafiących wynegocjować naprawdę dobre warunki, a gdy skala biznesu będzie rosła będą one jeszcze lepsze.

Koszyk zakupowy rośnie?

Firma stara się pracować nad koszykiem zakupowym, zachęcając klientów, by dodawali do koszyka kolejne towary, np. te z oferty produktów świeżych. To proces długotrwały, ponieważ zaufanie konsumenta w przypadku świeżej żywności buduje się latami. W sklepie Frisco.pl oferta świeżych produktów istnieje od mniej więcej dwóch lat i jest przez nas cały czas udoskonalana. Ogromną rolę odgrywają tutaj opakowania, bo to od ich jakości zależy, czy świeża żywność jest naprawdę świeża, gdy dociera do konsumenta.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony