11 grudnia 2019
Unimot, importer paliw ciekłych i gazowych oraz operator stacji paliw Avia, podwyższa prognozy finansowe na 2019 i 2020 r. Teraz w całym 2019 roku spółka spodziewa się...
Nestlé sprzedaje amerykańskie marki lodów spółce joint venture Froneri. Transakcja, na którą musi jeszcze wyrazić zgodę regulator rynku, ma zostać...
Konsorcjum Handlowe Odra Pak, największy dystrybutor opakowań i wyposażenia dla branży HoReCa, modyfikuje ofertę produktową. W związku z trendem eko i nowym ustawodawstwem...
10 grudnia 2019
9 grudnia 2019
24 listopada 2019
Choć do Black Friday został jeszcze prawie tydzień już teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta pokazuje, że tego dnia na konsumentów może czekać wiele przykrych...
21 listopada 2019
20 listopada 2019
19 listopada 2019
Sieć Take&Go lada moment uruchomi swoją drugą oraz trzecią placówkę. Obie ruszą w Poznaniu. Już w piątek otwarty zostanie sklep przy ul. Katowickiej 67B, a niedługo...
6 grudnia 2019
2 grudnia 2019
Do 2050 roku możemy wyprodukować na świecie 120 mln ton elektroodpadów, a wdrożenie zasad gospodarki w obiegu zamkniętym może samej Europie przynieść korzyści w...
Polski eksport radzi sobie wyjątkowo dobrze w obliczu spowolnienia gospodarczego w UE, a przede wszystkim w Niemczech. W okresie styczeń-październik 2019 r. jego wartość wzrosła...
PRZEMYSŁ I PRODUCENCI
Chemia gospodarcza i kosmetyki
27 listopada 2018, 11:47
Irina Nowochatko-Kowalczyk
(fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Babuszka Agafia, Natura Siberica, Organic shop czy Natura Estonica – to tylko niektóre marki z portfela importera kosmetyków naturalnych Merkury, które możemy zobaczyć na półkach polskich drogerii i sklepów kosmetycznych. W planach firmy powiększenie portfolio o kolejne produkty z tego segmentu.
Spółka Merkury, zajmująca się importem zdrowej żywności, leków i suplementów diety stawia również na rozbudowę portfolio kosmetyków naturalnych. Na pytanie jakie znaczenie w rozwoju oferty produktowej firmy mają produkty kosmetyczne – główne czy pomocnicze odpowiedział Tomasz Krupski, kierownik kategorii Zdrowa Żywność w spółce Merkury.
– Koncepcję działalności firmy Merkury można określić jednym słowem – zdrowie. Leki i produkty OTC stanowią tylko część naszej działalności. Poszukujemy zarówno żywności, jak i kosmetyków, które nie zawierają konserwantów. Są zdrowsze od tzw. produktów masowych – wyjaśnia Tomasz Krupski.
Więcej w materiale wideo.
Konsumenci będą się zwracać ku produktom roślinnym. Wegetarianizm jest jednym z
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
Ciekawa wypowiedź, z której wynika, że nasi przodkowie odżywiali się w bardzo niebezpieczny sposób, ponieważ nie znali benzoesanu sodu i innych chemicznych dodatków do żywności. Konserwacja produktów, o których mówiłem odbywa się w sposób naturalny (np. pasteryzacja, suszenie, liofilizacja), w przypadku kosmetyków konserwantami są cukier, sól, alkohol, czyli również związki pochodzące z natury. Krytykując analogię zachowań konsumenckich widzę, że komentarz jest oparty jedynie o jednostronny punkt widzenia, to tak jak mówić, że czerwony kolor nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem na drodze, ale każdy wie co oznaczają sygnały świetlne na skrzyżowaniu. Ostatnio czytałem artykuł deprecjonujący żywność Bio, jako wytwór marketingowy a nie dający prozdrowotne argumenty. Czy warto z nim dyskutować? Uważam, że nie, ponieważ w tego typu wypowiedziach chodzi jedynie o zwrócenie uwagi oportunizmem niż zrozumienie zjawiska.
Tak dla informacji Pana Tomasza Krupskiego żywność bez konserwantów jest po pierwsze niezwykle niezdrowa, po drugie bardzo niebezpieczna dla konsumenta . Zarodniki grzybów, pleśni oraz szybko namnażające się bakterie są wielokrotnie bardziej niebezpieczne od minimalnych i dopuszczonych prawem konserwantów zawartych w produktach spożywczych. Naprawdę lepiej zjeść odrobinę benzoesanu sodu niż ekstremalnie rakotwórczy grzyb. I jedna jeszcze uwaga : nie bardzo rozumiem jak zdrowa żywność ma być alternatywą w kwestii smogu ( np. w Warszawie ) . Analogia jest moim zdaniem bez sensu. To tak jakby ktoś powiedział ,że ludzie szukają zdrowej żywności, bo jest globalne ocieplenie i topią się lodowce. Wiem ,że ucho zniesie wszystko, ale musimy reagować na takie wypowiedzi.
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
28 listopada 2019
zdjęć: 112
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.