REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)
Tomasz Syller, prezes Wasz Sklep Spar

Tomasz Syller, prezes Wasz Sklep Spar (fot. materiały prasowe)

Strona 3 z 12
REKLAMA

To nie był problem jedynie problem Bać-Polu, ale także Marcpol oraz Piotra i Pawła, który został przejęty przez Grupę SPAR. Jak wygląda plan integracji spółek i na jakim jest etapie?

Bazą do budowania sieci Spar w Polsce będzie oczywiście sieć Piotr i Paweł, którego sklepy w pewnej perspektywie zostaną poddane rebrandingowi i zmienią szyld na SPAR. Jednocześnie wiemy o tym, że spółki z grupy Piotr i Paweł znajdują się w procesie sanacyjnym. Proces sanacyjny ma generalnie dwa obszary działań. Pierwsza kwestia, to doprowadzenie do zawarcia porozumienia z wierzycielami. Druga kwestia to zdolność do dalszy rozwoju – SPAR jako inwestor skupia się na zapewnieniu spółce zdolności do rozwoju po okresie sanacyjnym.

Renegocjujecie umowy z dostawcami, jak postępuje ten proces?

Jak najszybciej chcemy doprowadzić do sytuacji, w której sklepy będą w pełni zatowarowane. Z jednej strony chcemy zbudować stan magazynowy, a z drugiej chcemy odbudować również stany w systemie logistycznym, żeby proces uzupełniania zapasów w sklepach był rytmiczny.

Później planujemy wesprzeć spółkę w działaniach marketingowych, które pokażą, że dzisiejsze sklepy Piotr i Paweł (wkrótce SPAR) odzyskują swoją świetność. Pierwszym etapem jest komunikat: „przyjdźcie do nas, zobaczcie, że mamy tę samą bogatą ofertę, mamy to, z czego przez wiele lat byliśmy znani”. Czyli przede wszystkim bardzo dobrą ofertę produktów świeżych z niekwestionowaną jakością w racjonalnej cenie.

Pytał pan o powody, dla których the SPAR Group z RPA pojawił się tutaj i zainteresował się Piotrem i Pawłem. To jest sieć, która doskonale wpisuje się w strategię firmy. Model operacyjny – przykładowo to, że większość sprzedaży generują produkty świeże – jest bardzo bliski strategii sprzedażowej SPAR. Mamy doświadczenie, mamy kompetencje i wiedzę w jaki sposób budować ofertę dla konsumenta w produktach świeżych. Dlatego przejecie sieci, która ma podobny model operacyjny w sklepach, oznacza łatwiejszą implementację naszego know how i naszej wiedzy. Jesteśmy pewni, że bardzo szybko przełoży się to na sprzedaż w sklepach oraz zaufanie konsumenta do zakupów w tych placówkach. Na wszystkich rynkach, na których się pojawialiśmy, to się udało, żywimy nadzieję, że również w Polsce się to uda.

Wspomniał pan o tym, że polski rynek jest bardzo konkurencyjny cenowo. Zgadza się. Wydaje się, że kompetencja, jaką miał Piotr i Paweł, czyli doskonała jakość za racjonalną cenę, przebije się do konsumenta. Oczywiście wszyscy deklarują, że chcieliby mieć jak najniższą cenę i walczą na komunikaty, że mają najtańszą ofertę. Wydaje się jednak, że jako Polacy mamy dzisiaj już znacznie większą siłę nabywczą niż kilka lat temu. A to daje polskim konsumentom komfort podejmowania decyzji, czy stać ich na kilogram wysokiej jakości pomarańczy, czy też chcą kupić za niższą, o np. złotówkę, cenę owoce bardzo słabej jakości, które składają się z pestek i grubej skóry.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (6)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~WSS 6 miesiąc temuocena: 50% 

    Generalnie to zarząd PiP i jednocześnie Wasz Sklep Spar (praktycznie ten sam skład zarządu:-)) w zaproszeniu do ukladu z wierzycielami - totalnie obnażył się w kwestii swojego dotychczasowego antysukcesu i fiaska sanacji (permanentne złe zarządzanie spółką i sklepami) oraz z zamiarów przyszłych "inwestorów" wobec dostawców i wynajmujących. Z pisma wynika, że PiP jest pusty jak bęben i podobnie Wasz Sklep Spar wspierany pożyczkami Wójka Grahama. Jak pójdzie coś nie tak i Wujek się obrazi... to wszyscy znowu zostaną na lodzie... Ci sami ludziei "położyli" PiP w restrukturyzacji mając kolejne, bieżące długi i nadszarpniętą reputację nierzetelnych kupców oraz z drugiej strony Ci sami ludzie siadają teraz z kontrahentami, których chcą w 90% okraść i dalej zaproponować współpracę jako Spar (w Polsce to fenomen, bo są już dwa działające Spary...z tym, że afrykański dalej nieformalnie). Pan Syller powinien w takim razie zmienić już wyświechtany slogan na "We pay 10% on time,the rest sometime"

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ksiegowy 5 miesiąc temuocena: 50% 

    Piotr i Paweł robi jakieś 50-60mln miesięcznie w 65 sklepach Wiec mówimy tu o sieci która generuje obrót na poziomie 1% Biedronki

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Darc 4 miesiąc temuocena: 33% 

    A ile obrotu ten nowy Spar robi teraz w Polsce, bo z mojej wiedzy daleko im do miliarda?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Wierzyciel 3 miesiąc temuocena: 40% 

    Kupiliście firmę za 1euro wiec długi będą spłacone do zera?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Gość 2 miesiąc temuocena: 50% 

    Towar chcą za podanie ręki hee

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ekspert 1 miesiąc temuocena: 56% 

    Ale po co redakcja promuje tego Pana , powtarzając wywiad i wrzucając na stronę główną!Reklama tego ze beda płacić w terminie czy ze w ogóle beda płacić?Rozumiem ze teraz inwestor wrzucił pare złoty i Pan Tomasz się lansuje, co będzie jak pieniądze zainwestowane się skończą?Blue City to narazie żadna rewelacji do wyników finansowych na plus w tej lokalizacji dużo jeszcze brakuje!Na dziś cały czas nie ma Spar za bardzo nic do zaoferowania kilka tysięcy indeksów w Magazynie w cenach dużo większych niż np. w lokalnych hurtowniach lub Eurocashu. Zobaczymy za 6-9 miesięcy jak będzie z tym "We always pay on time, not some time"Powiedzcie jakie straty są za 2019r , jakie lfl na sklepach?Komuś się wydaje że marką Spar zwojuje rynek FMCG w Polsce..hihihih skończy się w optymistycznej wersji na 100 mizernych sklepach bo wyposażenie to nie wszystko co przyciąga klienta i obrotach max 1.5mld zł

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony