REKLAMANaturio_banner główny_styczeń 2020
Tomasz Syller, prezes Wasz Sklep Spar

Tomasz Syller, prezes Wasz Sklep Spar (fot. materiały prasowe)

Strona 4 z 12
REKLAMA

Kategoria produktów świeżych jest coraz ważniejsza w walce o portfele konsumentów?

Zdecydowanie. I w związku z tym jesteśmy w stanie wykorzystywać nasze kompetencje, które posiadamy na innych rynkach. Funkcjonujemy w Irlandii, Szwajcarii, czyli na konsumencko trochę dojrzalszych rynkach, pod względem doświadczenia zakupowego. Tam ćwiczymy już rozwiązania związane z gotowymi daniami, na które polski konsument jeszcze nie jest gotowy. Mamy dostęp do wiedzy i do praktycznych rozwiązań, które zostały już przetestowane. Nie jesteśmy w sytuacji, że musimy przetestować pomysły i zobaczyć czy się uda. Na innym rynku, który ma większe doświadczenie konsumenckie, zostało to przetestowane i sprawdziło się. Możemy zatem oszacować prawdopodobieństwo sukcesu, jeśli wprowadzamy sprawdzone rozwiązania na polski rynek. Zdolność do wyróżniania się na rynku detalicznym, pozwala mniejszym sieciom skutecznie walczyć o konsumenta. Chcemy, aby sklepy Piotr i Paweł (wkrótce SPAR, po ich rebrandingu) stały się kreatorami nowych trendów i źródłem innowacji oraz inspiracji dla polskich konsumentów. Będziemy chcieli pod tym względem wyprzedzać rynkową konkurencję. Bo tak jak wspominałem, musimy się wyróżniać.

Na ile sytuacja z asortymentem została już ustabilizowana?

Przeszliśmy już połowę drogi, a nawet trochę dalej. To nie tylko sprawa wyłożenia pieniędzy, ale przede wszystkim kwestia zdobywania zaufania. Jako the SPAR Group Ltd jesteśmy nowym graczem na rynku i nasi dostawcy muszą nam zaufać. Ruszyliśmy z dostawami, systematycznie uzupełniamy asortyment, coraz więcej firm decyduje się na kooperację z nami. Jeden z przedstawicieli naszego inwestora mawia: „We always pay on time, not some time”. To fundament naszego biznesu. Producenci, którzy nam zaufali wiedzą, że płacimy zawsze. Wbrew pozorom rynek jest mały, a tym samym wszyscy się znają i rozmawiają ze sobą. Mamy nadzieję, że producenci, z którymi już rozpoczęliśmy pracę, potwierdzają w dyskusjach z innymi przedstawicielami dostawców, że warto nam zaufać. To już daje efekty, bo liczba podpisanych umów zaczyna rosnąć bardzo szybko.

Podpisaliśmy umowy z dużymi dostawcami produktów świeżych, co oznacza, że tę część oferty mamy zbudowaną, oczywiście będziemy ją stale doskonalić. Systematycznie pracujemy nad częścią suchą, która jest istotna, bo optymalizuje koszty logistyki i całego systemu dystrybucyjnego. Sądzę, że już zbudowaliśmy na rynku takie pokłady zaufania do nas jako nowego inwestora, że teraz powinno być łatwiej. Nie popadam w hura optymizm, ale uważam, że tak będzie, bo widzę, jak zmieniły się relacje z większością dostawców.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (6)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~WSS 6 miesiąc temuocena: 50% 

    Generalnie to zarząd PiP i jednocześnie Wasz Sklep Spar (praktycznie ten sam skład zarządu:-)) w zaproszeniu do ukladu z wierzycielami - totalnie obnażył się w kwestii swojego dotychczasowego antysukcesu i fiaska sanacji (permanentne złe zarządzanie spółką i sklepami) oraz z zamiarów przyszłych "inwestorów" wobec dostawców i wynajmujących. Z pisma wynika, że PiP jest pusty jak bęben i podobnie Wasz Sklep Spar wspierany pożyczkami Wójka Grahama. Jak pójdzie coś nie tak i Wujek się obrazi... to wszyscy znowu zostaną na lodzie... Ci sami ludziei "położyli" PiP w restrukturyzacji mając kolejne, bieżące długi i nadszarpniętą reputację nierzetelnych kupców oraz z drugiej strony Ci sami ludzie siadają teraz z kontrahentami, których chcą w 90% okraść i dalej zaproponować współpracę jako Spar (w Polsce to fenomen, bo są już dwa działające Spary...z tym, że afrykański dalej nieformalnie). Pan Syller powinien w takim razie zmienić już wyświechtany slogan na "We pay 10% on time,the rest sometime"

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ksiegowy 5 miesiąc temuocena: 50% 

    Piotr i Paweł robi jakieś 50-60mln miesięcznie w 65 sklepach Wiec mówimy tu o sieci która generuje obrót na poziomie 1% Biedronki

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Darc 4 miesiąc temuocena: 33% 

    A ile obrotu ten nowy Spar robi teraz w Polsce, bo z mojej wiedzy daleko im do miliarda?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Wierzyciel 3 miesiąc temuocena: 40% 

    Kupiliście firmę za 1euro wiec długi będą spłacone do zera?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Gość 2 miesiąc temuocena: 50% 

    Towar chcą za podanie ręki hee

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ekspert 1 miesiąc temuocena: 56% 

    Ale po co redakcja promuje tego Pana , powtarzając wywiad i wrzucając na stronę główną!Reklama tego ze beda płacić w terminie czy ze w ogóle beda płacić?Rozumiem ze teraz inwestor wrzucił pare złoty i Pan Tomasz się lansuje, co będzie jak pieniądze zainwestowane się skończą?Blue City to narazie żadna rewelacji do wyników finansowych na plus w tej lokalizacji dużo jeszcze brakuje!Na dziś cały czas nie ma Spar za bardzo nic do zaoferowania kilka tysięcy indeksów w Magazynie w cenach dużo większych niż np. w lokalnych hurtowniach lub Eurocashu. Zobaczymy za 6-9 miesięcy jak będzie z tym "We always pay on time, not some time"Powiedzcie jakie straty są za 2019r , jakie lfl na sklepach?Komuś się wydaje że marką Spar zwojuje rynek FMCG w Polsce..hihihih skończy się w optymistycznej wersji na 100 mizernych sklepach bo wyposażenie to nie wszystko co przyciąga klienta i obrotach max 1.5mld zł

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony