REKLAMAEuroShop_banner główny_styczeń/luty 2020
Tomasz Syller, prezes Wasz Sklep Spar

Tomasz Syller, prezes Wasz Sklep Spar (fot. materiały prasowe)

Strona 9 z 12
REKLAMA

Chcemy mieć w pierwszej połowie przyszłego roku powyżej 100 sklepów.

Czyli chcecie otworzyć przynajmniej 30 sklepów. To plan maksimum, czy minimum?

To raczej dość konserwatywne założenia. Uważamy jednak, że ten plan zrealizujemy w dość prosty sposób, np. przez przyłączenie lokalnych sieci handlowych. Wystarczy umowa z jedną średniej wielkości firmą, np. 40 sklepów i plan realizujemy z nawiązką.

Jesteście w takim procesie? Jak zaawansowane są negocjacje?

Chciałem pokazać jedynie mechanizm tego, jak możemy się rozwijać. Na polskim rynku detalicznym działa obecnie, co najmniej kilkanaście sieci, które są w obszarze naszego zainteresowania. Często są to podmioty, które zarządzają siecią od 10 do 20 sklepów. To z naszego punktu widzenia bardzo atrakcyjne podmioty, z którymi moglibyśmy się połączyć. Systematycznie zapraszamy do współpracy tego typu partnerów, którzy dzisiaj może nie potrzebują integracji, bo są w dobrej kondycji i mają silną pozycję na swoich lokalnych rynkach. Natomiast większość z właścicieli takich firm powinno myśleć o przyszłości, aby nie popełnić błędu, który za jakiś czas doprowadzi firmę na skraj upadku. Oni wiedzą, że dzisiaj z punktu widzenia silnego podmiotu łatwiej rozmawia o warunkach integracji, niż kiedy podmiot jest w słabej kondycji.

To daje więcej możliwości, niż same przejęcia kapitałowe. W Polsce właściciele firm, często nie chcą rozstawać się ze swoim dzieckiem.

No właśnie, a my potrafimy zaproponować odpowiednie rozwiązania i dać potencjał do dalszego rozwoju naszych partnerów. Modelem biznesowym naszej sieci jest prowadzenie sieci partnerskiej, nie sieci sklepów własnych. To nie wyklucza prowadzenia sklepów własnych, natomiast podstawowym modelem operacyjnym są sklepy partnerskie. Oczywiście można to realizować na kilka sposobów. Można dogadać się z właścicielem, odkupić przedsiębiorstwo, następnie zrestrukturyzować, przekazać partnerom detalicznym. Równie dobrze można wykreować partnerów detalicznych, np. z dotychczasowego managementu sklepowego. Oczywiście dając im odpowiednią wiedzę, bo to wyzwanie zarządzać własnym biznesem.

To robi dużą różnicę.

Oczywiście, to sprawa umiejętnego przekazania wiedzy i wdrożenia procedur, które pomogą nowym właścicielom sklepów na wyrobienie sobie pewnych przyzwyczajeń. Naszym planem jest zbudowanie akademii, która będzie kształcić przedsiębiorców po to, żebyśmy mogli zbudować grono osób, które obejmą sklepy i będą partnerem detalicznym dla nas. W ramach akademii będą odbywać się kursy, szkolenia, regularna nauka. Będzie to swoisty „uniwersytet handlu” i „szkoła podyplomowa”. Bo także Ci, którzy prowadzą już sklepy, będą mogli pogłębić swoją wiedzę o analizę różnych biznesowych przypadków. Stare przysłowie mówi: Najlepiej uczyć się na błędach, najtaniej na cudzych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (6)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~WSS 6 miesiąc temuocena: 50% 

    Generalnie to zarząd PiP i jednocześnie Wasz Sklep Spar (praktycznie ten sam skład zarządu:-)) w zaproszeniu do ukladu z wierzycielami - totalnie obnażył się w kwestii swojego dotychczasowego antysukcesu i fiaska sanacji (permanentne złe zarządzanie spółką i sklepami) oraz z zamiarów przyszłych "inwestorów" wobec dostawców i wynajmujących. Z pisma wynika, że PiP jest pusty jak bęben i podobnie Wasz Sklep Spar wspierany pożyczkami Wójka Grahama. Jak pójdzie coś nie tak i Wujek się obrazi... to wszyscy znowu zostaną na lodzie... Ci sami ludziei "położyli" PiP w restrukturyzacji mając kolejne, bieżące długi i nadszarpniętą reputację nierzetelnych kupców oraz z drugiej strony Ci sami ludzie siadają teraz z kontrahentami, których chcą w 90% okraść i dalej zaproponować współpracę jako Spar (w Polsce to fenomen, bo są już dwa działające Spary...z tym, że afrykański dalej nieformalnie). Pan Syller powinien w takim razie zmienić już wyświechtany slogan na "We pay 10% on time,the rest sometime"

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ksiegowy 5 miesiąc temuocena: 50% 

    Piotr i Paweł robi jakieś 50-60mln miesięcznie w 65 sklepach Wiec mówimy tu o sieci która generuje obrót na poziomie 1% Biedronki

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Darc 4 miesiąc temuocena: 33% 

    A ile obrotu ten nowy Spar robi teraz w Polsce, bo z mojej wiedzy daleko im do miliarda?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Wierzyciel 3 miesiąc temuocena: 40% 

    Kupiliście firmę za 1euro wiec długi będą spłacone do zera?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Gość 2 miesiąc temuocena: 50% 

    Towar chcą za podanie ręki hee

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ekspert 1 miesiąc temuocena: 56% 

    Ale po co redakcja promuje tego Pana , powtarzając wywiad i wrzucając na stronę główną!Reklama tego ze beda płacić w terminie czy ze w ogóle beda płacić?Rozumiem ze teraz inwestor wrzucił pare złoty i Pan Tomasz się lansuje, co będzie jak pieniądze zainwestowane się skończą?Blue City to narazie żadna rewelacji do wyników finansowych na plus w tej lokalizacji dużo jeszcze brakuje!Na dziś cały czas nie ma Spar za bardzo nic do zaoferowania kilka tysięcy indeksów w Magazynie w cenach dużo większych niż np. w lokalnych hurtowniach lub Eurocashu. Zobaczymy za 6-9 miesięcy jak będzie z tym "We always pay on time, not some time"Powiedzcie jakie straty są za 2019r , jakie lfl na sklepach?Komuś się wydaje że marką Spar zwojuje rynek FMCG w Polsce..hihihih skończy się w optymistycznej wersji na 100 mizernych sklepach bo wyposażenie to nie wszystko co przyciąga klienta i obrotach max 1.5mld zł

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony