REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
Tomasz Walkowiak, członek zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarche

Tomasz Walkowiak, członek zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarche (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Kończy się rok, który był bardzo trudny dla rynku marek własnych i w czasie którego wiele sieci handlowych oraz producentów zostało zmuszonych do zmiany swojej polityki dotyczącej produktów private label - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Tomasz Walkowiak, członek zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarche.

REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BELKA W ARTYKUŁACH (09-24.12.2019)

Jak zauważa Walkowiak, udziały marki własnej w całkowitej sprzedaży w Polsce spadły w 2016 r. mniej więcej o 2 p.p. W przypadku samej sieci Intermarche, spadek był mniejszy i wyniósł ok. 1 proc.

- Nasze udziały w poszczególnych kategoriach marek własnych pozostały na bardzo wysokim poziomie. Myślę, że wynika to przede wszystkim z tego, że klienci w naszych sklepach poszukują szerokiej gamy, a marki własne, które posiadamy, to nie są marki pierwszej ceny - to są marki wysokojakościowe. To są marki, które pozycjonujemy na różnych półkach, w związku z tym budujemy całą gamę w oparciu o różne poziomy marek własnych, nie koncentrując się wyłącznie na niższej cenie - tłumaczy Walkowiak.

Przedstawiciel Intermarche zdradza, że w jego sieci udział marek własnych w obrotach w ramach kategorii suchych wynosi ok. 20 proc. Sieć chciałaby, aby w przyszłości był on "dużo wyższy". Walkowiak wskazuje, że we Francji - kolebce Intermarche - udziały marek własnych kształtują się na poziomie ok. 30 proc. Zarazem zaznacza jednak, że podstawowym celem nie jest zwiększanie liczby produktów private label w sklepach, lecz rentowności marek własnych. - Rentowność będzie dla nas czynnikiem decydującym - podkreśla.

Tomasz Walkowiak przewiduje, że rok 2017 będzie kluczowy dla dalszego rozwoju marek własnych. Członek zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarche spodziewa się, że na rynek wprowadzanych będzie coraz więcej wyrobów private label w kategoriach innowacyjnych, w kategorii "zdrowej żywności" czy dań gotowych. Przykładem mogą być też paczkowane, ale zarazem ultraświeże produkty w kategorii owoców i warzyw.

ZAŁĄCZNIK DO ARTYKUŁU

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony