10 grudnia 2019
Sklep sieci Intermarche na warszawskim Ursynowie zostanie wkrótce zamknięty - donosi haloursynow.pl. Warto dodać, że był to jedyny sklep należący do Grupy...
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych oraz niektórych innych ustaw. Dokument został...
9 grudnia 2019
W czwartek 5 grudnia br. została otwarta restauracja McDonald’s w Pawlikach w województwie warmińsko-mazurskim. Nowy lokal mieści się przy MOP Pawliki przy drodze...
6 grudnia 2019
5 grudnia 2019
24 listopada 2019
Choć do Black Friday został jeszcze prawie tydzień już teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta pokazuje, że tego dnia na konsumentów może czekać wiele przykrych...
21 listopada 2019
20 listopada 2019
19 listopada 2019
Co trzeci przedsiębiorca, prowadzący sprzedaż detaliczną, zainstalował terminal płatniczy w ramach programu Polska Bezgotówkowa. Wciąż jednak są miejsca, gdzie można...
2 grudnia 2019
28 listopada 2019
Do 2050 roku możemy wyprodukować na świecie 120 mln ton elektroodpadów, a wdrożenie zasad gospodarki w obiegu zamkniętym może samej Europie przynieść korzyści w...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
międzynarodowe sieci handlowe
marki własne i marki prywatne
PRZEMYSŁ I PRODUCENCI
22 grudnia 2016, 12:22
wiadomoscihandlowe.pl
Tomasz Walkowiak, członek zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarche (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Kończy się rok, który był bardzo trudny dla rynku marek własnych i w czasie którego wiele sieci handlowych oraz producentów zostało zmuszonych do zmiany swojej polityki dotyczącej produktów private label - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Tomasz Walkowiak, członek zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarche.
Jak zauważa Walkowiak, udziały marki własnej w całkowitej sprzedaży w Polsce spadły w 2016 r. mniej więcej o 2 p.p. W przypadku samej sieci Intermarche, spadek był mniejszy i wyniósł ok. 1 proc.
- Nasze udziały w poszczególnych kategoriach marek własnych pozostały na bardzo wysokim poziomie. Myślę, że wynika to przede wszystkim z tego, że klienci w naszych sklepach poszukują szerokiej gamy, a marki własne, które posiadamy, to nie są marki pierwszej ceny - to są marki wysokojakościowe. To są marki, które pozycjonujemy na różnych półkach, w związku z tym budujemy całą gamę w oparciu o różne poziomy marek własnych, nie koncentrując się wyłącznie na niższej cenie - tłumaczy Walkowiak.
Przedstawiciel Intermarche zdradza, że w jego sieci udział marek własnych w obrotach w ramach kategorii suchych wynosi ok. 20 proc. Sieć chciałaby, aby w przyszłości był on "dużo wyższy". Walkowiak wskazuje, że we Francji - kolebce Intermarche - udziały marek własnych kształtują się na poziomie ok. 30 proc. Zarazem zaznacza jednak, że podstawowym celem nie jest zwiększanie liczby produktów private label w sklepach, lecz rentowności marek własnych. - Rentowność będzie dla nas czynnikiem decydującym - podkreśla.
Tomasz Walkowiak przewiduje, że rok 2017 będzie kluczowy dla dalszego rozwoju marek własnych. Członek zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarche spodziewa się, że na rynek wprowadzanych będzie coraz więcej wyrobów private label w kategoriach innowacyjnych, w kategorii "zdrowej żywności" czy dań gotowych. Przykładem mogą być też paczkowane, ale zarazem ultraświeże produkty w kategorii owoców i warzyw.
Polski rynek wchodzi w kolejny etap w rozwoju marki własnej. Kierunek jest jasny, od produktu
Sieć Kaufland ruszyła z kampanią promującą ofertę produktów ekologicznych i
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
zdjęć: 112
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.