REKLAMAVitakraft - Baner główny - Poesie (sierpień 2019)
Tomasz Walkowiak, członek zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarche

Tomasz Walkowiak, członek zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarche (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Kończy się rok, który był bardzo trudny dla rynku marek własnych i w czasie którego wiele sieci handlowych oraz producentów zostało zmuszonych do zmiany swojej polityki dotyczącej produktów private label - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Tomasz Walkowiak, członek zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarche.

REKLAMA

Jak zauważa Walkowiak, udziały marki własnej w całkowitej sprzedaży w Polsce spadły w 2016 r. mniej więcej o 2 p.p. W przypadku samej sieci Intermarche, spadek był mniejszy i wyniósł ok. 1 proc.

- Nasze udziały w poszczególnych kategoriach marek własnych pozostały na bardzo wysokim poziomie. Myślę, że wynika to przede wszystkim z tego, że klienci w naszych sklepach poszukują szerokiej gamy, a marki własne, które posiadamy, to nie są marki pierwszej ceny - to są marki wysokojakościowe. To są marki, które pozycjonujemy na różnych półkach, w związku z tym budujemy całą gamę w oparciu o różne poziomy marek własnych, nie koncentrując się wyłącznie na niższej cenie - tłumaczy Walkowiak.

Przedstawiciel Intermarche zdradza, że w jego sieci udział marek własnych w obrotach w ramach kategorii suchych wynosi ok. 20 proc. Sieć chciałaby, aby w przyszłości był on "dużo wyższy". Walkowiak wskazuje, że we Francji - kolebce Intermarche - udziały marek własnych kształtują się na poziomie ok. 30 proc. Zarazem zaznacza jednak, że podstawowym celem nie jest zwiększanie liczby produktów private label w sklepach, lecz rentowności marek własnych. - Rentowność będzie dla nas czynnikiem decydującym - podkreśla.

Tomasz Walkowiak przewiduje, że rok 2017 będzie kluczowy dla dalszego rozwoju marek własnych. Członek zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarche spodziewa się, że na rynek wprowadzanych będzie coraz więcej wyrobów private label w kategoriach innowacyjnych, w kategorii "zdrowej żywności" czy dań gotowych. Przykładem mogą być też paczkowane, ale zarazem ultraświeże produkty w kategorii owoców i warzyw.

ZAŁĄCZNIK DO ARTYKUŁU

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony