REKLAMAWitpak, baner główny (lipiec-sierpień 2019)
Ocado jest jedynym graczem pure-play w czołowej 10. europejskiego rynku e-grocery

Ocado jest jedynym graczem pure-play w czołowej 10. europejskiego rynku e-grocery (fot. mat. prasowe Ocado)

Najnowsza prognoza firmy LZ Retailytics pokazuje, że krajobraz sprzedaży detalicznej żywności w kanale e-commerce pozostanie zdominowany przez dojrzałe rynki we Francji i Wielkiej Brytanii. Czołowymi graczami pozostaną sieci multichannel. Wiele spośród nich rozwija sprzedaż żywności online aby skompensować wolniejszy wzrost sprzedaży stacjonarnej.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Do 2024 r. Amazon będzie rozwijał w Europie sprzedaż towarów non-food tak szybko, że stanie się trzecim największym detalistą, jednak sprzedaż żywności za pośrednictwem dedykowanych serwisów Amazon Fresh i Prime Now nie wzrośnie nawet na tyle, by amerykański gigant wszedł do czołowej europejskiej 10.

W najbliższych pięciu latach kanał online powinien świetnie prosperować w ramach strategii omnichannel, którą sieci detaliczne będą intensywnie rozwijać, oferując kombinację opcji dostaw do domu i click&collect. Nie należy się jednak spodziewać dalszych wysokich, dwucyfrowych wzrostów sprzedaży, ponieważ rynek e-grocery dojrzewa i detaliści zmniejszają nakłady przeznaczone na pozyskiwanie nowych klientów w tym bardziej kosztownym kanale.

– Istnieje jednak pewna okoliczność, która mogłaby znacząco zmienić układ sił na rynku sprzedaży żywności online – gdyby Amazon przejął jakąś europejską sieć spożywczą, co naszym zdaniem jest bardzo prawdopodobne. Wtedy koncern mógłby stworzyć w Europie model podobny do tego, który funkcjonuje w USA, gdzie serwis Prime Now działa już w ponad 60 miastach, bazując na sklepach sieci Whole Foods – wyjaśnia Lisa Byfield-Green, Senior Retail Analyst, LZ Retailytics.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
do góry strony