REKLAMAKORAL - Bracia Koral - Rożek - Baner Główny (od 29.05.2020 )

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Drugi weekend maja upłynął pod znakiem powolnego odmrażania gospodarki. Pokazał też, że handel produktami spożywczymi coraz bardziej zanurza się w e-commerce. Dotyczy to nie tylko międzynarodowych gigantów detalicznych, ale i polskich firm. Przykładem jest sieć sklepów Lewiatan.

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

1. Pandemia dała szansę sieciom spożywczym na renegocjowanie umów najmu w centrach handlowych

Według analizy Federacji Przedsiębiorców Polskich oraz Centrum Analiz Legislacyjnych i Polityki Ekonomicznej przepis przewidujący wzajemne wygaszenie zobowiązań stron umowy najmu dotyczy powierzchni handlowych bez względu na ich obowiązek zamknięcia, a to oznacza, że kontrakty mogą negocjować na nowo nie tylko operatorzy których placówki handlowe zostały zamknięte z powodu pandemii, ale także te firmy, których sklepy działały, w tym sieci spożywcze.

2. Eurocash otrzymał z EBOR 50 mln euro kredytu m.in. na przejęcie Frisco.pl i na szkolenia

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju przyznał firmie Eurocash kredyt w wysokości 50 mln euro, „z przeznaczeniem na wsparcie transakcji przejęcia supermarketu spożywczego online Frisco.pl", a także na bieżące potrzeby finansowe spółki, w tym rozwój systemu szkoleń zawodowych dla młodzieży.

3. Sieć Lewiatan uruchomi sklep internetowy z żywnością na dużą skalę

Za kilka tygodni duża część franczyzobiorców Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan będzie mogła zaoferować klientom możliwość zakupów online – powiedział portalowi wiadomoscihandlowe.pl Wojciech Kruszewski, były wieloletni prezes zarządu Lewiatan Holding. Wojciech Kruszewski podkreślił, że w momencie wybuchu epidemii koronawirusa spółka miała na ukończeniu koncept sprzedaży internetowej, który po pierwszych testach, które wypadły pozytywnie jest obecnie wdrażany do większej liczby placówek.

4. Pandemia koronawirusa zmieni na zawsze sklepy i zachowania konsumentów [WIDEO]

 Pandemia dała szansę sieciom spożywczym na renegocjowanie umów najmu w centrach handlowych
Podczas rozmowy Łukasz Stępniak, redaktor naczelny portalu wiadomoscihandlowe.pl pyta Wojciecha Kruszewskiego, byłego wieloletniego prezesa zarządu Lewiatan Holding, o to jak będzie wyglądał handel, sklepy i zachowania konsumentów w nowej postCOVID-owskiej rzeczywistości. Zapraszamy do oglądania.

5. Jacek Palec, prezes Frisco.pl: Pandemia to przełomowy moment w rozwoju e-grocery w Polsce

- Dotychczas problemem było zachęcenie klienta do robienia zakupów spożywczych przez internet. W tej chwili klient musi wejść do internetu, żeby załatwić nie tylko zakupy spożywcze, ale przemysłowe, czy sprawy w urzędzie, to oczywiście będzie w przyszłości miało pozytywny wpływ na rozwój rynku e-grocery. Klienci korzystali do tej pory z naszej usługi, bo była ona wygodna lub czasem tańsza. Dziś, również dlatego że skłania ich do tego obawa o bezpieczeństwo swoje i bliskich – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl. Jacek Palec, prezes zarządu Frisco.pl, z Grupy Eurocash.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Paweł 1 28 dni temuocena: 100% 

    Moje postulaty do zarządców centrów handlowych w związku z ich stanowiskiem: Paweł Szymański 7 postulatów jak zobowiązanie 777: 1. ,,z zachowaniem zwiększonych rygorów higienicznych"- kłamstwo. Wynajmujący wręcz odwrotnie, namawiają do otwierania sklepów. Nikt od najemców nie wymaga zwiększenia rygorów. Proszę o odpowiedź, które G.H. poinformowały najemców ilu klientów może przebywać w ich sklepach? To obowiązk wynajmującego a nie najemcy!!! Jak sprawdzacie normy sanitarne? 2. ,,Polacy chętnie przychodzą na konkretne zakupy"- zakłamujecie rzeczywistość. Frekwencja jest zdecydowanie mała. Konwersja jest wysoka, bo faktycznie przychodzący= kupujący. Jednak ilość transakcji jest zdecydowanie mniejsza rok do roku 3. ,,ani opłat eksploatacyjnych; tym kosztem zostali w całości obciążeni Wynajmujący"- to dlaczego wysyłacie umowy i faktury za przechowywanie towaru? 4. ,,rozpoczął się również bieg trzymiesięcznego terminu"...- to nie wasza dobra wola, tylko przepisy ustawowe 5. ,,,Najemcy, któ

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony