REKLAMAProxi.cloud 11-25.10.2019
Dron dostawczy Amazon Prime Air

Dron dostawczy Amazon Prime Air (fot. mat. prasowe Amazon)

W 2019 r. do najważniejszych trendów technologicznych magazyn Forbes zaliczył m.in. rozwój detalu omnichannel, wykorzystanie sztucznej inteligencji, płatności bez korzystania z kart płatniczych oraz inteligentne transmitery beacon. W opublikowanej niedawno analizie portal wskazuje pięć kolejne rozwiązania technologiczne, które kształtować będą trendy cyfrowej transformacji detalu w 2020 r.

REKLAMA

Technologie rozwijane w 2019 r. wciąż będą dojrzewać w kolejnych latach. Jednak zdaniem autora analizy, Daniela Newmana, w przyszłym roku światowy detal będzie koncentrował się na rozwijaniu i wdrażaniu pięciu najważniejszych rozwiązań technologicznych. Poniżej omawiamy prognozy analityka.

Rozszerzona rzeczywistość

Technologia rozszerzonej (augmented reality, AR) rzeczywistości pozwala konsumentom oglądać, testować i lepiej poznawać produkty przed ich zakupem. Dotychczas pewną barierą rozwoju tej technologii była konieczność pobrania specjalnej aplikacji – to odstraszało część konsumentów, zmęczonych koniecznością pobierania apki tylko po to, by sprawdzić, czy im się podoba. Obecnie rozwijane są technologie oparte o chmurę danych, dzięki czemu dedykowane aplikacje nie są niezbędne. Ich zastosowania są coraz liczniejsze.

Firmy takie jak Target, Lowe's czy Amazon przekonały się, że zastosowanie technologii AR znacznie zmniejsza liczbę zwrotów towarów kupionych online. Konsumenci, którzy mogą lepiej poznać cechy użytkowe danego produktu, podejmują bardziej przemyślane decyzje zakupowe. Według szacunków, ok. 25 proc. produktów kupionych w sieci wraca do sprzedawców. Zmniejszenie tego odsetka może przynieść sprzedawcom ogromne oszczędności na kosztach logistyki.

Technologie przyspieszające realizację dostaw

Przykład sukcesu usługi Amazon Prime pokazuje, że klienci są coraz mniej skłonni czekać dłużej niż dwa dni na dostawę. Coraz częściej wybierają opcję dostawy tego samego dnia, nawet jeśli wiąże się to z koniecznością opłacania abonamentu, a 88 proc. konsumentów w USA jest gotowych zapłacić za przyspieszenie dostawy.

Popularność błyskawicznie zdobywają takie aplikacje, jak Instacart czy Shipt, które umożliwiają składanie zamówień z realizacją w ciągu kilku godzin. Firmy takie jak GrubHub czy UberEats rozwijają usługi dostaw żywności w terminie poniżej jednej godziny, a Amazon inwestuje w drony i usługę Prime Air, która ma skrócić czas dostawy zamówienia poniżej 30 minut.

Zakupy łatwe i spersonalizowane

Już wkrótce dostęp do pełnej informacji o produktach i szybkość dostaw staną się normą. Konsument oczekuje nowych narzędzi ułatwiających zakupy – umożliwiających łatwe porównywanie cen, właściwości produktów czy terminów dostaw, a także rekomendacji. Przy czym nie chce on być zasypywany lawiną ofert – chciałby zapoznawać się tylko z produktami, które mogą go zainteresować. Dlatego sztuczna inteligencja (AI) jest taka ważna w cyfrowym detalu. Klienci zostawiają w sieci mnóstwo, czasem drobnych informacji – czego szukają, jakie mają preferencje, ile są skłonni zapłacić, jak długo mogą poczekać na dostawę itd. – na podstawie których uczące się algorytmy mogą szyć na miarę ofertę adresowaną do poszczególnych osób.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony