REKLAMAMLEKOVITA - Święta Mascarpone/Twaróg - Baner Główny (08-13.12.2019)
Dron dostawczy Amazon Prime Air

Dron dostawczy Amazon Prime Air (fot. mat. prasowe Amazon)

Strona 2 z 2
REKLAMAPurella - SuperSuple - Belka w artykułach (01-15.12.2019)

Najbardziej zaawansowani detaliści będą zbierać te informacje nie tylko w ramach własnych systemów i aplikacji, ale także z mediów społecznościowych, a wkrótce z czujników Internetu Rzeczy (IoT). Będą wykorzystywać zawansowane technologie uczenia się maszyn – pojawił się już nawet termin „deep learning”.

Zaawansowana analityka pozwala firmom wielokrotnie skrócić czas potrzebny na skonsolidowanie i przetworzenie danych o poszczególnych klientach, dzięki czemu mogą im dostarczać niemal niezwłocznie spersonalizowane oferty – asortyment dostosowany do potrzeb, ceny odpowiadające preferencjom, oferty lokowane we właściwym kanale i w odpowiednim momencie.

Zakupy społecznościowe

Cyfrowy klient uwielbia płynne doświadczenie zakupowe, co stymuluje rozwój takich technologii, jak zakupy społecznościowe czy wyszukiwanie obrazów. W najbliższej przyszłości typowa procedura zakupu będzie wyglądać następująco: konsument ogląda odzież czy obuwie rekomendowane przez influencera, klika na rzecz, która mu się podoba i od razu otrzymuje pełną ofertę z możliwością zakupu za jednym kliknięciem/dotknięciem ekranu. Względnie widzi jakiś ciekawy gadżet u przechodnia na ulicy, robi zdjęcie i zostaje przeniesiony na platformę sprzedażową producenta urządzenia, gdzie otrzymuje szytą na mierę ofertę z możliwością zakupu i szybkiej dostawy w miejsce, w którym się akurat znajduje.

Wymieszanie realu z wirtualem w sieci Web 3.0

Technologie Web 3.0, coraz częściej zwane także Siecią Przestrzenną (spatial web), przyspieszą proces mieszania się rzeczywistości realnej z wirtualną. Znanym już przykładem są wirtualne przymierzalnie, ułatwiające wybór odpowiedniej odzieży, biżuterii, fryzury czy makijażu. W niedalekiej przyszłości konsumenci będą mogli zostać wirtualnymi aktorami w swojej ulubionej reklamie czy projektować detale odzieży swojej ulubionej marki. Dziewczyna planująca ślub będzie mogła nie tylko przymierzać setki sukien ślubnych, ale też sprawdzić, jak będą one wyglądały we wnętrzach niezliczonych kaplic, kościołów czy sal weselnych. Facet, który kupił sobie nowy motor, będzie mógł wirtualnie dobrać do niego najbardziej pasujący kombinezon czy kask. Możliwości wydają się nieskończone.

„W 2020 r. wciąż będziemy świadkami walki o udziały w sprzedaży, prowadzonej przez mniejsze i większe firmy z kolosami takimi jak Amazon, które miażdżą rynek. Nowe technologie i strategie, jeśli wykorzystane zostaną skutecznie, mogą im wystarczyć do zdobycia własnego, solidnego kawałka rynkowego tortu” – podsumowuje autor analizy, Daniel Newman.

Źródło: forbes.com

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony