REKLAMAeFRESH - SELENA nr 3 - Baner Główny (14-21.11.2018)
Centrum logistyczne Ocado CFC

Centrum logistyczne Ocado CFC (fot. mat. prasowe Ocado)

Technologia głosowa zacznie zastępować tradycyjne metody angażowania klientów. Rozwój handlu online zmusi detalistów do skupienia się na doskonaleniu usługi. Postępować będzie personalizacja, automatyzacja i robotyzacja. Coraz większą rolę odgrywać będzie szybkość dostaw. Eksperci firmy DataArt, zajmującej się konsultingiem technologicznym, omawiają pięć najważniejszych trendów technologicznych, które kształtować będą handel detaliczny w 2019 r.

Wysoko konkurencyjny rynek wymusił na sprzedawcach z branży detalicznej wprowadzenie licznych innowacji technologicznych. W efekcie proces cyfrowej transformacji stał się jednym z najbardziej zaawansowanych w porównaniu do innych sektorów gospodarki. Impulsem do dalszych zmian są przede wszystkim klienci, którzy oczekują tanich i wysoko spersonalizowanych usług we wszystkich kanałach – w mobile, www, w sklepie stacjonarnym i wszystkich innych miejscach, do których mają dostęp. Oczekiwania konsumentów wybiegają także poza zakres działań sprzedawcy i dotyczą dostawy. Obecnie wymogiem staje się bezpłatna przesyłka, zrealizowana w ciągu 12 godzin lub krócej – uważają eksperci DataArt.

1. Wszystkie oczy zwrócone na handel głosowy

Obsługa głosowa zautomatyzuje handel. Dotyczy to zarówno zakupów artykułów gospodarstwa domowego, jak i kosmetyków, lekarstw lub artykułów spożywczych. Światowi giganci, tacy jak Amazon, Google, Apple lub Microsoft podkreślają, że prace nad rozpoznawaniem dźwięku i mowy są ważniejsze niż rozwój technik rozpoznawania obrazu. Dlatego analitycy DataArt są zdania, że osobisty asystent głosowy w bardzo niedalekiej przyszłości stanie się zintegrowanym elementem codzienności.

2. Usługa przed marką

W zakupach online, jakość usługi jest obecnie większym atutem niż siła marki. Znana nazwa lub logo nie są już tak ważnym aktywem jak kiedyś. Nie wydaje się, żeby sytuacja w najbliższym czasie miała się znacząco zmienić. E-detaliści będą więc rozwijać swoje strategie, budując lojalność klientów do usługi. Każdy technologiczny wysiłek, podjęty przez sprzedawców, powinien być skoncentrowany na ułatwienie życia klientów. Biorąc pod uwagę fakt, że klienci ciągle szukają nowości, inwestycje w innowacje technologiczne powinny zwrócić się z nawiązką.

3. Bardziej osobiście

Konsumenci będą poszukiwali również ofert bardziej dopasowanych do ich potrzeb. Dlatego detaliści skupią się na personalizacji, która będzie dodatkowo napędzana przez sztuczną inteligencję i analizę danych. Sprzedawcy dostaną możliwość bardzo dokładnego targetowania ofert, analizy zachowania klientów, ich preferencji, potrzeb, a nawet nastroju i kondycji fizycznej.

Sprzedawcy wprowadzą technologie pozwalające na rozpoznawanie twarzy klientów, z kolei billboardy, ekrany i infokioski będą wyświetlać wysoko spersonalizowane oferty.

Największym wyzwaniem, z którym zmierzą się detaliści, będzie poszanowanie prawa i naszej prywatności. Już dzisiaj widzimy, że coraz więcej osób nabiera wątpliwości i zwyczajnie nie chce udostępniać swoich danych i wizerunku. Ci sprzedawcy, którzy wyważą potrzebę zachowania anonimowości z prezentacją najlepiej dopasowanych i nieuciążliwych ofert, odniosą największy sukces.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony