REKLAMADziugas_banner główny_12.05. - 12.06.

PRAWO I FINANSE

prawo i finanse w handlu

 

4 kwietnia 2020, 10:05

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Kolejny tydzień minął pod hasłem dalszej walki z koronawirusem. Producenci i detaliści podzielili się opinią na temat tarczy antykryzysowej, a eksperci przedstawili możliwe scenariusze rozwoju sytuacji.

REKLAMAFPP/CALPE_belka w artykulach_28.05-04.06.

1. E-commerce na długo będzie głównym miejscem zakupów Polaków

Akcja #ZostańwDomu, która ma ograniczać ryzyko zarażania się koronawirusem COVID-19, szybko zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków. Obecna sytuacja zmusza do planowania zakupów niezbędnych do dłuższego pobytu w domu. Eksperci Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK sprawdzili, które kategorie zakupów cieszyły się największym zainteresowaniem Polaków w e-commerce w pierwszym miesiącu epidemii.

BLIK, jako metoda płatności, dostępny jest w całym polskim e-commerce. Na podstawie analizy transakcji realizowanych w sieci w poszczególnych kategoriach sklepów można więc pokazać, jakie produkty chętniej w danym okresie są kupowane, a na jakie zapotrzebowanie spada.

- Zagrożenie koronawirusem zmieniło istotnie potrzeby zakupowe Polaków w e-commerce. Rozkład liczby transakcji BLIKIEM w marcu, w stosunku do lutego pokazuje, jak duże zmiany zaszły w niektórych kategoriach zakupów internetowych – mówi Magdalena Kubisa z Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK - To, co dzieje się obecnie, może mieć przełożenie na przyśpieszenie zmian w zachowaniach zakupowych konsumentów w dłuższej perspektywie. To dziś nieco wymuszone przejście na zakupy internetowe spowoduje przyśpieszenie wzrostu kategorii zakupów w e-commerce, kosztem tych tradycyjnych – dodaje.

2. Polski rząd testuje granice wytrzymałości konsumentów i sieci handlowych

We wtorek polski rząd zaskoczył rynek nowymi ograniczeniami w handlu, które weszły w życie odpowiednio od 1 i 2 kwietnia nie dając sieciom spożywczym oraz konsumentom czasu należycie się przygotować. W związku z powyższym środa i czwartek, pierwsze dwa dni z nowymi ograniczeniami, przyniosły zarówno firmom jak i konsumentom wiele stresu oraz niewiadomych.

- W środę 1 kwietnia firmy spożywcze musiały uporać się z wyznaczeniem godzin dla seniorów oraz limitem osób w sklepie, a konsumenci szybko dostosować do nowych okoliczności. Wszystko powyższe przełożyło się na kilkuprocentowy spadek obrotów, który był szczególnie odczuwalny w godzinach pomiędzy 10 a 12. Najmocniej nowe regulacje odczuły mniejsze supermarkety, w których są 2-3 kasy - komentuje Maciej Bazyl, Senior Manager OC&C Stretegy Consultants.

3. Jan Kolański, prezes Colian: Tu nie chodzi tylko o przetrwanie, ale o przyszłość polskich firm

- Gospodarka to system naczyń połączonych i problemy dużego gracza powodują kłopoty całej masy współpracujących z nim mniejszych podmiotów. Tymczasem zapisy tzw. tarczy antykryzysowej koncentrują się wyłącznie na ochronie mikrofirm – mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Jan Kolański, prezes Colian Holding.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Galwin 1 miesiąc temu

    Jeśli chodzi o podatek cukrowy to wygląda na to, że Pis znowu oszukał ludzi.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony