REKLAMAROS-SWEET - MORESO - baner glówny (wrzesień 2018)

(fot. Pixabay CC0)

Dla 47 proc. Polaków rodzina to jedna z najważniejszych wartości. Jak wynika z raportu przygotowanego na zlecenie TCC Retail Marketing, przekłada się to na zwyczaje zakupowe polskich konsumentów oraz ich oczekiwania wobec sieci spożywczych. Według specjalistów od budowania lojalności klientów wobec marki, znajomość trendów i wartości wynikających z tradycji i kultury stanowi podstawę udanej kampanii lojalnościowej.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Według raportu Basic Motives for Loyalty Marketing in Poland sporządzonego na zlecenie TCC Retail Marketing, lojalność polskich konsumentów należy rozumieć poprzez kształtujące społeczeństwo tradycje i czynniki kulturowe.

– Postanowiliśmy sprawdzić, co leży u podstaw zachowań zakupowych Polaków i w tym celu zaprosiliśmy badanych na pogłębiony, dwugodzinny wywiad. Wyniki pokazały nam, że Polacy to świadomi konsumenci, którzy w swoich wyborach kierują się przede wszystkim dobrem swojej rodziny – mówi Bartłomiej Górzny z TCC Retail Marketing.

Jak wynika z raportu, jedną z najważniejszych dla Polaków wartości jest rodzina, a za główną formę budowania więzi uznajemy gotowanie dla innych i obdarowywanie drobnymi upominkami. Widać to na przykładzie przygotowywania posiłków dla najbliższych, które ma ogromne znaczenie w naszej kulturze. Natomiast chcąc wyrazić na co dzień nasze uznanie, wybieramy zazwyczaj nie drogie prezenty, ale te z którymi wiążą się konkretne emocje. Dlatego w podzięce dla nauczyciela kupujemy bukiet kwiatów i czekoladki, a za pomoc w przeprowadzce dziękujemy butelką ulubionego alkoholu.

Te same przyzwyczajenia i tradycje przekładają się więc na oczekiwania Polaków wobec sieci handlowej. Klienci chcą czuć się docenieni i nagrodzeni, co jest podstawą budowania długotrwałej lojalności. Co ciekawe, to małe, ale znaczące podarunki, jak doniczka, świeże jabłko, czy "zdrowe słodycze" stają się ważniejsze niż materialna wartość upominku. Żeby był on trafny, powinien odzwierciedlać to, co dla konsumentów jest istotne i czy wiąże się to z wartościami wyrażanymi przez klienta, jak i markę.

– W naszej kulturze silnie osadzone jest obdarowywanie innych i co dla nas, Polaków charakterystyczne, nie chodzi tutaj o drogie upominki, ale o te, które mają znaczenie emocjonalne. Jeśli tak ważne dla nas jest dobre przyjęcie gości, także klient sklepu powinien poczuć się ugoszczony. W jaki sposób? Może otrzymać np. drobny prezent, który odpowiada jego wartościom czy potrzebom. Jeśli klienci są dumni ze swoich polskich produktów, jak owoce i warzywa, to miłym gestem ze strony sklepu spożywczego będzie podarowanie regionalnego wyrobu – mówi Bartłomiej Górzny.

Ważnym czynnikiem determinującym zakupowe preferencje Polaków są również przypisane im role społeczne. Przynależność do nich determinuje, czy szczególnie oczekujemy uznania i wynagrodzenia naszej lojalności. Według raportu, taką rolę przypisujemy np. polskim mamom, które mimo przytłaczającej liczby obowiązków, starają się pozostać uśmiechnięte. Matczyne poświęcenie jest wpisane w naszą kulturę tak samo jak uznanie dla ich wysiłków. Polskie mamy chcą zatem, aby ich trud był doceniany także w życiu codziennym.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony