REKLAMASUPPORT MEDIA - PHILIPS LIGHTING - Baner Główny - II Etap

(PWC)

Rynek sprzedaży internetowej to segment, który w Polsce dynamicznie się rozwija. Według prognoz, w 2018 roku osiągnie on wartość około 45 mld złotych, zaś w 2020 roku może przekroczyć 60 mld złotych.

REKLAMABinaria (eMIXIT) - Belka w artykułach_v.1

Udział handlu realizowanego w internecie w stosunku do handlu detalicznego ogółem stanowi około 5 proc., lecz w najbliższym czasie będzie zbliżać się do średniej globalnej, która wynosi 10 proc. W niektórych krajach, takich jak Chiny, Korea Południowa, Niemcy czy Wielka Brytania, odsetek ten jest jeszcze wyższy.

W ostatnich pięciu latach liczba zarejestrowanych w Polsce sklepów internetowych wzrosła o 34 proc., wynosząc ponad 29 tysięcy na koniec stycznia 2018 roku. Warto podkreślić, że tylko 30 proc. z nich przetrwa dłużej niż 8 lat ze względu na dużą konkurencję panującą na rynku.

Eksperci PwC w raporcie pt. „Polacy na zakupach” zastanawiają się co jest motorem wzrostu e-handlu?  Dokonując zakupów w sieci, klienci mogą porównywać ogromną liczbę produktów i kupować przedmioty z różnych kategorii, np. odzież, meble, AGD, książki. Gdy tylko coś im się spodoba, mają możliwość natychmiastowego zakupu o każdej porze dnia, bez konieczności czekania na kolejne wyjście do sklepu. Bezpieczeństwo zawieranych transakcji, dogodne warunki zwrotu towarów i coraz szerszy wachlarz opcji dostaw czynią e-zakupy bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem.

Czy rosnąca popularność e-handlu, umocniona wprowadzeniem ograniczenia handlu w niedzielę, oznacza koniec tradycyjnych sklepów? Zdecydowanie nie. Wciąż wielu klientów traktuje zakupy jako wydarzenie o charakterze społecznym i sposób na spędzanie wolnego czasu.

Odwiedzanie tradycyjnych sklepów łączy się również z pozytywnymi doznaniami, które biorą się z bliskości poszukiwanych przedmiotów oraz możliwości ich dotknięcia i sprawdzenia.

Jak wskazują eksperci PwC dodatkowym atutem sieci sklepów tradycyjnych jest zatrudnianie wykwalifikowanych sprzedawców, służących radą i mogących wspomóc klienta w dokonaniu optymalnego wyboru. 53 proc. polskich ankietowanych wskazało, że jest usatysfakcjonowanych poziomem wiedzy obsługi na temat dostępnego asortymentu. Jak widać, jest jeszcze duże pole do poprawy w tym obszarze i sklepy tradycyjne w dalszym ciągu powinny dokładać starań w walce o klienta.

W opisanych wyżej aspektach należy upatrywać głównej przyczyny tego, że sklepy tradycyjne wciąż pozostają najpopularniejszym kanałem sprzedażowym. Co ciekawe, w stosunku do minionych lat ich pozycja wyraźnie się umocniła. O ile w 2015 roku 36 proc. uczestników globalnego badania stwierdziło, że odwiedza je przynajmniej raz w tygodniu, o tyle w 2018 roku takich wskazań było już 44 proc. Tym samym odsetek odpowiedzi przekroczył poziom tych z 2013 roku (42 proc.).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony