REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny - WIELKANOC (kwiecień 2019)
Aliaksandr Baradzin, ekspert ds. innowacji w agencji badawczej Nielsen

Aliaksandr Baradzin, ekspert ds. innowacji w agencji badawczej Nielsen (Fot. materiały prasowe)

Nadchodzi nowa fala trendu prozdrowotnego. Healthy 2.0. to coś więcej niż fokus na możliwie czysty i krótki skład produktów. Teraz nadchodzi czas żywności wzbogaconej, wygodnych opakowań, lokalnych składników.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

Trend prozdrowotny jest trendem globalnym, Polska jest jednym z wielu krajów, w których konsumenci zmieniają styl życia na bardziej „fit” i świadomie podchodzą do kwestii żywienia. To zjawisko manifestuje się nie tylko rozbudowywaniem sekcji z tzw. zdrową żywnością w sklepach i wzbogacaniu półek o produkty świeże i organiczne.
Wyścig w kierunku mety z napisem „healthy”( „zdrowie”) dotyczy jednak przede wszystkim producentów i konsumentów.

Czas na krok do przodu

Jeśli chodzi o producentów, przywiązują oni większą uwagę do składu i korzyści płynących z naturalnych składników. Konsumenci z kolei są coraz bardziej świadomi, uważniej czytają etykiety i chętniej wybierają bardziej naturalne produkty o prostym składzie. – W ofercie sklepów pojawia się coraz więcej nowości, konsumenci coraz częściej sięgają po zdrowe i świeże rzeczy. Jednak pamiętajmy, że około 80-85% nowych produktów znika z półek na zawsze w ciągu pierwszego roku, jako skutek nieprzemyślanych decyzji producentów – komentuje Aliaksandr Baradzin, ekspert ds. innowacji w Nielsenie.
Bezsprzecznie trend prozdrowotny jest na naszym rynku coraz bardziej rozwinięty. Pytanie, jak go dalej wykorzystać?

Im mniej (już) niekoniecznie znaczy lepiej
Sieci handlowe rozwijają nowe koncepty i pracują nad powiększeniem działów ze świeżymi produktami, zachęcają do zdrowego odżywiania i rozwijają marki własne oferujące produkty bezglutenowe, bez laktozy, bezcukrowe oraz BIO. – Kiedy spora część opakowań wabi konsumenta powtarzającymi się napisami „bez GMO”, „BIO”, „bez laktozy” czy „bez cukru”, coraz ciężej jest wyróżnić się na tle konkurencji zarówno markowej, jak i marek własnych – komentuje Baradzin.

Poza mówieniem o tym, że produkt nie zawiera pewnych substancji czy elementów, coraz częściej na półki trafia żywność, której producenci chwalą się psychologicznym lub fizycznym wpływem na organizm. Przykładowo, mówią o tym, że zielona herbata jest źródłem antyoksydantów, skyr oraz jogurt grecki – białka, a otręby mają wysoką zawartość błonnika. – W healthy 2.0. idziemy o krok dalej i dodajemy mniej lub bardziej znane zdrowe składniki do produktów, które naturalnie tych rzeczy nie zawierają lub zawierają w małych ilościach. Na przykład, jako dodatek do zwykłej wody butelkowej, która w Polsce ciągle rośnie pod względem sprzedaży, powstają warianty wzbogacone witaminami, minerałami czy innymi składnikami wspomagającymi prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Tak zwane produkty wzbogacone są coraz bardziej powszechne w Polsce i łączą dodatkową funkcjonalność z walorami smakowymi – opisuje ekspert Nielsena. Jest to kolejna odsłona trendu, która zamiast skupiania się na braku jakiegoś składnika, podkreśla obecność pożądanych elementów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony