REKLAMAMLEKOVITA - Batoniki - Banner Główny (13.07.-22.07)

(Carrefour Polska)

Strona 2 z 3
REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

– Sieci handlowe sprzedające produkty marek własnych uczestniczą i pomagają w kreowaniu stylu życia, np. starając się eliminować plastikowe opakowania. Innym przykładem jest keczup, który powstaje z pomidorów, które nie trafiły do sprzedaży i zostałyby wyrzucone. Jedna z sieci dyskontowych testuje sprzedawanie wczorajszego pieczywa – mówi Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w Mintelu.

Własna równa się eko

Kreatorzy marek własnych, gdy tylko się zorientowali, że trendy wegetariański i wegański są coraz silniejsze, szybko się dostosowali do nowej rzeczywistości – na rynku pojawiły się produkty „wege” zaadresowane już nie tylko do osób niejedzących mięsa, ale do wszystkich konsumentów, którym zależy na zdrowym odżywianiu. Na podobnej zasadzie dość szybko do sklepów trafiły lody o niskiej zawartości kalorii.

Polska nie jest jeszcze tak zaawansowana pod względem rozwoju marek własnych jak kraje zachodnie, choć – jak przyznaje Honorata Jarocka – nie mamy się czego wstydzić. W krajach Europy Zachodniej nikogo nie dziwią produkty całkowicie pozbawione nazwy (brandless), na których można znaleźć wyłącznie informacje dotyczące składu i odpowiedzialności za środowisko. Inne przykłady: warzywa w biodegradowalnych opakowaniach, jajka od kur, karmionych paszą bez GMO, z dostępem do świeżego powietrza czy linia dla dzieci, której produkty mieszczą się w lunchboksach. Strategia ograniczeń, podczas gdy większość sieci z pieczołowitością rozbudowuje ofertę marek własnych, niektóre szyldy stosują strategię ograniczającą ich liczbę. – Mamy odmienną strategię niż sieci dużego formatu – mówi Jerzy Roguski, dyrektor handlowy w przedsiębiorstwie Żabka Polska.

– Klient spędza w naszym sklepie 104 sekundy, a wielość marek własnych powodu‑ je konieczność większego zaangażowania w zarządzanie, wymaga większych nakładów finansowych, planów. W tej sytuacji nie ma możliwości, żeby dobrze wypromować pięćdziesiąt marek. Dlatego wyszliśmy z niektórych kategorii i teraz skupiamy się na convenience – kanapki, dania gotowe, Żabka café. Zaspokajające nagły głód 30 ‑gramowe orzechy bez konserwantów to produkt, po który nikt nie pójdzie do Lidla czy Biedronki. Poza tym marka Haps jest mocno kojarzona z Żabką. W takie brandy będziemy inwestować – tłumaczy Jerzy Roguski. Jego zdaniem wielość i różnorodność marek własnych powoduje, że konsumentom trudno zrozumieć, czym się one różnią od brandów i dlaczego klient ma w nie uwierzyć.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony