REKLAMAJACOBS - ŚWIĘTA - Baner Główny (18.11 - 01.12.2019)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

krajowe sieci handlowe

 

16 października 2019, 13:50

Irina Nowochatko-Kowalczyk

napisz maila › ostatnie artykuły ›
Przykład prezentacji produktów Łysoń w sklepach detalicznych

Przykład prezentacji produktów Łysoń w sklepach detalicznych (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Gospodarstwo Pasieczne Łysoń produkujące naturalne produkty spożywcze i kosmetyczne zrezygnowało z franczyzy na rzecz współpracy partnerskiej. – W naszym przypadku sprawdził się model współpracy partnerskiej, dzięki któremu weszliśmy do wielu sieci handlowych, w tym do drogerii Rossmann – mówi w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl Michał Byrski, dyrektor ds. sprzedaży tej firmy rodzinnej.

REKLAMAPurella - SuperHerbs - Belka w artykułach (15-30.11.2019)

Choć głównym filarem działalności przedsiębiorstwa jest produkcja sprzętu pszczelarskiego, firma jest też znana z naturalnych produktów spożywczych i kosmetycznych wytwarzanych na bazie miodu.

Firma Łysoń ma obecnie cztery sklepy firmowe oraz kilkadziesiąt punktów dystrybucyjnych w 13 województwach. Do niedawna miała też sklepy franczyzowe. Jednak – jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl – firma zrezygnowała z tego formatu działania. W ocenie jej przedstawicieli, trudno jest prowadzić niezależny biznes w oparciu o jedną markę. Sklepy firmowe, to co innego, należą do przedsiębiorstwa i są jego wizytówką.

Przypomnijmy, że w 2016 roku działało pięć franczyzowych sklepów. W ich ofercie dominowały miody, ale były też inne wyroby pszczelarskie, m.in. świece woskowe i artykuły dekoracyjne.

– Obecnie nasza działalność detaliczna opiera się głównie na współpracy partnerskiej. Mamy przedstawicieli handlowych, którzy objeżdżają poszczególnie województwa dostarczając towar do sklepów detalicznych. Jesteśmy producentem naturalnych produktów pszczelarskich (miody, słodycze i przekąski oraz kosmetyki naturalne – przyp. red.). Trendy zakupowe są takie, że klienci zwracają się ku naturze, w dodatku poszukują produktów polskich. Nasz miód pochodzi wyłącznie z polskich pasiek. Nie używamy konserwantów i sztucznych barwników. Reasumując, jest duży popyt na półkę ze zdrową żywnością i naturalnymi kosmetykami – opowiada Michał Byrski, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Gospodarstwo Pasieczne Łysoń.

Jak dodaje, firma wpisuje się w ten trend. Detaliści z chęcią podejmują współpracę. Produkty pszczelarskie Łysoń są dostępne zarówno w mniejszych sieciowych sklepach, jak i dużych. Są to m.in.: Intermache, Lewiatan, Polomarket, Delikatesy Centrum.

– Wchodzimy też do sklepów E.Leclerc, mamy swoje półki w drogeriach Rossmann na terenie całego kraju. Jako producenci produktów spożywczych i kosmetyków działamy też w segmencie private label – kontynuuje Michał Byrski.

Produkty firmy Łysoń sprzedawane pod marką własną można spotkać m.in. na pólkach drogerii Rossmann.

– Partnerski model współpracy okazał się o wiele bardziej skuteczny w porównaniu do klasycznej franczyzy. Działanie w oparciu o pracę przedstawicieli handlowych, którzy objeżdżają teren doskonale się sprawdza. Mamy własny transport, część towaru wysyłamy też przesyłką kurierską do sklepów partnerskich – podsumowuje nasz rozmówca.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony