REKLAMAROS-SWEET - MORESO - baner glówny (wrzesień 2018)
Polskim oddziałem Eti kieruje Aleksandra Chrzanowska, do niedawna szefowa Mars Polska

Polskim oddziałem Eti kieruje Aleksandra Chrzanowska, do niedawna szefowa Mars Polska (Fot. materiały prasowe)

Eti, producent słodyczy z Turcji o rocznych przychodach ze sprzedaży 1,3 mld euro rusza na podbój polskiego rynku słodyczy. Szerokie portfolio innowacyjnych produktów i wielomilionowe budżety na rozwój mają w ciągu 5 lat zaowocować pozycją czwartego gracza na rynku słodyczy w Polsce.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018

Choć tureckie słodycze przeciętnemu Kowalskiemu kojarzą się głównie z chałwą, Eti nie wchodzi na nasz rynek z tego typu wschodnimi przysmakami. Na ofertę rodzinnej firmy znajdującej się w gronie stu największych przedsiębiorstw w Turcji, składa się wachlarz klasycznych słodyczy. Turcy kontrolują 40 proc. tamtejszego rynku ciastek i są wiceliderem kategorii wyrobów czekoladowych.

We własnym kraju potentat ma siedem fabryk i przychody ze sprzedaży przekraczające 1,3 mld euro. Istniejąca od 1961 roku firma cieszy się opinią innowacyjnej i działającej z rozmachem – na jej portfolio składa się aż 300 produktów pod 45 markami.
Pierwsze produkty Eti trafią do polskich sklepów w drugim kwartale br. Początkowo będzie to 35 SKU: batony, wafle impulsowe, ciastka, herbatniki oraz słone przekąski.

Wierzą w polskim rynek

Eti to marka międzynarodowa, jej produkty są dostępne w ponad 40 krajach, ale szczególne plany Turcy wiążą z naszym regionem. W 2015 roku firma uruchomiła fabrykę herbatników w rumuńskim mieście Craiova, zaś w ub.r. w Bukareszcie powstała centrala na Europę Środkowo-Wschodnią. To ma być przyczółek do budowania pozycji w Europie, szczególnie w Polsce, która jest kolejnym krajem na celowniku tureckiego potentata.

– Słodycze to jedna z trzech największych kategorii FMCG, zaś spożycie słodyczy per capita wynosi w Polsce 5,3 kg, czyli jest niższe niż np. we Francji, gdzie wynosi 6,4 kg. Według Nielsena wartość sprzedaży słodyczy w Polsce rośnie w tempie 5,3 proc. Nasz rynek cechuje stosunkowo niski poziom ryzyka w wielu obszarach, co doceniają zagraniczni inwestorzy – uzasadnia Aleksandra Chrzanowska, general manager ETi Polska.

Kadry

Chrzanowska jest znaną managerką w branży FMCG – do jesieni ub.r. była dyrektor generalną Mars Polska. W polskim oddziale Eti podlegać jej będzie około 40 pracowników – wciąż trwa rekrutacja do działów marketingu, sprzedaży i finansów. Firma nie zdradza, ilu przedstawicieli handlowych będzie zatrudniać, natomiast zapewnia, że przywiązuje wagę do wsparcia sprzedaży na terenie placówek handlowych.

Kluczowe stanowisko dyrektora sprzedaży jest już obsadzone – jak się dowiedzieliśmy od Aleksandry Chrzanowskiej, został nim „sprawny, doświadczony manager”. Trwają rozmowy z wyspecjalizowaną firmą logistyczną, która zajmie się dystrybucją produktów. Umowa ma zostać dopiero podpisana, dlatego firma nie ujawnia nazwy tego operatora. W drugiej połowie roku, po zbudowaniu szerokiej dystrybucji, ma się rozpocząć równie szeroko zakrojona kampania reklamowa 360 stopni.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 38

  • 21
    BARDZO PRZYDATNY
  • 10
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 6
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Franko 2 miesiąc temu

    A już, lecę po karalusze sucharki...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~zniecierpliwiony konsument 1 7 miesięcy temuocena: 25% 

    Jesli w skladzie produktow nie bedzieci mieli syropu glukozowego, oleju palmowego i soi to sie zastanowie czy nie przerzucic sie na wasze produkty. Licze ze Turcy wprowadza porzadne i czyste od wymienionych substancji sklady, bo duzo zachodnich firm ktore wypuszczaja na rynek wafle czekolady i cukierki jakos wyczyscic skladow nie chca. Czekam z niecierpliwiscia na wasze produkty!!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony