REKLAMASUPPORT MEDIA - PHILIPS LIGHTING - Baner Główny - II Etap
Polskim oddziałem Eti kieruje Aleksandra Chrzanowska, do niedawna szefowa Mars Polska

Polskim oddziałem Eti kieruje Aleksandra Chrzanowska, do niedawna szefowa Mars Polska (Fot. materiały prasowe)

Eti, producent słodyczy z Turcji o rocznych przychodach ze sprzedaży 1,3 mld euro rusza na podbój polskiego rynku słodyczy. Szerokie portfolio innowacyjnych produktów i wielomilionowe budżety na rozwój mają w ciągu 5 lat zaowocować pozycją czwartego gracza na rynku słodyczy w Polsce.

REKLAMABinaria (eMIXIT) - Belka w artykułach_v.1

Choć tureckie słodycze przeciętnemu Kowalskiemu kojarzą się głównie z chałwą, Eti nie wchodzi na nasz rynek z tego typu wschodnimi przysmakami. Na ofertę rodzinnej firmy znajdującej się w gronie stu największych przedsiębiorstw w Turcji, składa się wachlarz klasycznych słodyczy. Turcy kontrolują 40 proc. tamtejszego rynku ciastek i są wiceliderem kategorii wyrobów czekoladowych.

We własnym kraju potentat ma siedem fabryk i przychody ze sprzedaży przekraczające 1,3 mld euro. Istniejąca od 1961 roku firma cieszy się opinią innowacyjnej i działającej z rozmachem – na jej portfolio składa się aż 300 produktów pod 45 markami.
Pierwsze produkty Eti trafią do polskich sklepów w drugim kwartale br. Początkowo będzie to 35 SKU: batony, wafle impulsowe, ciastka, herbatniki oraz słone przekąski.

Wierzą w polskim rynek

Eti to marka międzynarodowa, jej produkty są dostępne w ponad 40 krajach, ale szczególne plany Turcy wiążą z naszym regionem. W 2015 roku firma uruchomiła fabrykę herbatników w rumuńskim mieście Craiova, zaś w ub.r. w Bukareszcie powstała centrala na Europę Środkowo-Wschodnią. To ma być przyczółek do budowania pozycji w Europie, szczególnie w Polsce, która jest kolejnym krajem na celowniku tureckiego potentata.

– Słodycze to jedna z trzech największych kategorii FMCG, zaś spożycie słodyczy per capita wynosi w Polsce 5,3 kg, czyli jest niższe niż np. we Francji, gdzie wynosi 6,4 kg. Według Nielsena wartość sprzedaży słodyczy w Polsce rośnie w tempie 5,3 proc. Nasz rynek cechuje stosunkowo niski poziom ryzyka w wielu obszarach, co doceniają zagraniczni inwestorzy – uzasadnia Aleksandra Chrzanowska, general manager ETi Polska.

Kadry

Chrzanowska jest znaną managerką w branży FMCG – do jesieni ub.r. była dyrektor generalną Mars Polska. W polskim oddziale Eti podlegać jej będzie około 40 pracowników – wciąż trwa rekrutacja do działów marketingu, sprzedaży i finansów. Firma nie zdradza, ilu przedstawicieli handlowych będzie zatrudniać, natomiast zapewnia, że przywiązuje wagę do wsparcia sprzedaży na terenie placówek handlowych.

Kluczowe stanowisko dyrektora sprzedaży jest już obsadzone – jak się dowiedzieliśmy od Aleksandry Chrzanowskiej, został nim „sprawny, doświadczony manager”. Trwają rozmowy z wyspecjalizowaną firmą logistyczną, która zajmie się dystrybucją produktów. Umowa ma zostać dopiero podpisana, dlatego firma nie ujawnia nazwy tego operatora. W drugiej połowie roku, po zbudowaniu szerokiej dystrybucji, ma się rozpocząć równie szeroko zakrojona kampania reklamowa 360 stopni.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 19

  • 14
    BARDZO PRZYDATNY
  • 4
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~zniecierpliwiony konsument 1 4 miesiące temuocena: 0% 

    Jesli w skladzie produktow nie bedzieci mieli syropu glukozowego, oleju palmowego i soi to sie zastanowie czy nie przerzucic sie na wasze produkty. Licze ze Turcy wprowadza porzadne i czyste od wymienionych substancji sklady, bo duzo zachodnich firm ktore wypuszczaja na rynek wafle czekolady i cukierki jakos wyczyscic skladow nie chca. Czekam z niecierpliwiscia na wasze produkty!!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony