REKLAMAPRIM (KABANOS) - Baner Główny (03-13 kwietnia 2020)
Dara Khosrowshahi, CEO firmy Uber

Dara Khosrowshahi, CEO firmy Uber (Źródło: Uber)

W IV kw. 2019 r. serwis Uber Eats zwiększył zarówno wartość obsłużonych zamówień, przychody, jak i sprzedaż netto. Zwiększyła się jednak strata EBITDA. „Era wzrostu za wszelką cenę dobiegła końca”.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

W omawianym okresie wartość obsłużonych przez segment Uber Eats zamówień wyniosła 4,37 mld USD, wobec 2,56 mld rok wcześniej. Oznacza to wzrost przy stałych kursach wymiany o 73 proc. r/r.

Przychody wg metodologii GAAP wzrosły w IV kw. 2019 r. do 734 mln USD, wobec 437 mln rok wcześniej – to wzrost o 70 proc. r/r.

Skorygowana sprzedaż netto (adjusted net sales) wzrosła aż o 154 proc. r/r, przy stałych kursach wymiany. W omawianym okresie wyniosła 415 mln USD, wobec 165 mld rok wcześniej.

Skorygowana strata EBITDA wyniosła -461 mln USD – rok wcześniej było to 278 mln.

Firma tłumaczy utrzymujące się na wysokim poziomie straty faktem, że stara się zapewnić biznesowi Eats czołową pozycję na wszystkich rynkach, na których rozwija ten segment usług. Zarząd firmy zdaje sobie jednak sprawę z faktu, że cierpliwość inwestorów jest ograniczona – cieszą ich szybkie wzrosty skali biznesu, jednak oczekują, że w końcu zaczną realizować zyski.

– Rok 2019 był okresem transformacji Ubera i jesteśmy zadowoleni z postępów, dzięki którym zbliżamy się do realizacji obietnic, jakie złożyliśmy akcjonariuszom w zakresie podążania ścieżką do uzyskania rentowności. Zdajemy sobie sprawę, że era wzrostu za wszelką cenę dobiegła końca. W dzisiejszych czasach inwestorzy coraz bardziej domagają się zyskownego wzrostu biznesu. Jesteśmy dobrze przygotowani, by wygrywać z konkurencją poprzez ciągłe innowacje, świetne działanie i nieporównywalną skalę naszej globalnej platformy – zapewnia Dara Khosrowshahi, CEO firmy Uber.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Antoni 1 miesiąc temu

    balonik, który niebawem pęknie. Ale szybciej zwykły uber do przewozu ludzi, który oszukuje i pasażerów, i partnerów, i kierowców.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony