REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

 

16 grudnia 2019, 08:28

(fot. materiały prasowe, Uber)

Uber Eats może docelowo obsługiwać w Polsce dostawy zakupów spożywczych ze sklepów stacjonarnych - wynika pośrednio z wypowiedzi Asha Kebritiego, general managera Ubera na nasz region Europy dla "Rzeczpospolitej". Nie nastąpi to jednak w najbliższej przyszłości.

REKLAMA

Przypomnijmy, że Uber przed kilkoma miesiącami przejął firmę Cornershop specjalizującą się w tego rodzaju dostawach w Chile, Meksyku, Peru oraz kanadyjskim Toronto. Zapytany przez "Rzeczpospolitą o plany związane z tym projektem, Kebriti odparł co prawda, że "nie ma na razie planów uruchomienia podobnej usługi w Polsce", ale zarazem dodał, że "gdy takie decyzje zapadną, będzie o tym głośno".

Druga część powyższej wypowiedzi sugeruje, że wejście Ubera w ten obszar rynku w Polsce to raczej kwestia czasu. Naturalnie oczekiwać należy, że gigant wcześniej przetestuje rozwiązania Cornershop na bardziej dojrzałych, zachodnich rynkach, takich jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, czy Niemcy.

Gdy Uber przejmował Cornershop, Dara Khosrowshahi, dyrektor generalny Ubera zapowiedział wprowadzanie usługi do kolejnych krajów. - Jesteśmy podekscytowani wejściem w partnerstwo z zespołem Cornershop oraz możliwością przeskalowania jego wizji, i nie możemy się doczekać pracy z nim, aby dostarczyć zakupy spożywcze milionom konsumentów korzystających z platformy Uber - tłumaczył Khosrowshahi.

Przypomnijmy, że niedawno z usługą dostaw zakupów spożywczych do domów Polaków w identycznym modelu wystartowało Glovo. Wywodząca się z Hiszpanii platforma dowozi zakupy z takich sieci jak Biedronka, Lidl, Carrefour czy Żabka. Biznes Glovo koncentruje się jednak nie tylko dostawach e-grocery, ale też na food delivery, a nawet dowożeniu kosmetyków, bielizny, sprzętu RTV/AGD, czy innych artykułów przemysłowych.

Również w przypadku należącego do Ubera Cornershopu, użytkownik aplikacji p wybiera sklep stacjonarny, w którym chce zrobić zakupy spożywcze. Następnie dobrany dla niego szoper fizycznie odwiedza ten sklep, kompletuje zamówienie i w ciągu dostarcza pod wskazany adres - co łącznie ma trwać do 60-90 minut. Cornershop pobiera od właścicieli sklepów 15 proc. prowizji od każdego obsłużonego zamówienia. Wymogiem firmy stawianym detalistom jest zaoferowanie tej samej ceny produktów online, jak ta obowiązująca w sklepie stacjonarnym.

Przypomnijmy, że w Europie Uber prowadzi już rozmowy na ten sam temat z kilkoma dużymi sieciami handlowymi. Firma potwierdziła to oficjalnie w sierpniu 2019 r. Jak donosiło wtedy "Retail Detail", pierwszym partnerem Ubera w Europie w zakresie dostaw zakupów spożywczych może zostać brytyjska sieć Sainsbury's.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony