REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020
Makro Polska wprowadza w swoich placówkach międzynarodowy program UFO (ultra fresh optimization), który ma zoptymalizować handel żywnością świeżą, obejmujący stoiska: Mięso, Ryby oraz Warzywa i Owoce.
REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Celem projektu jest rozwój, ujednolicenie i wypracowanie najlepszych rozwiązań w zarządzaniu asortymentem ultraświeżym, zaczynając od pracy z klientem, przez prezentację produktów i podnoszenie kompetencji pracowników, a na optymalizacji procesów zarządzania zapasami kończąc. – Asortyment ultraświeży to ważna kategoria produktów dla klientów sieci Makro – mówi Beata Polit, kierownik projektu UFO w Makro Polska. Ten międzynarodowy projekt został już wdrożony w dziesięciu krajach, w których działa Grupa Metro, m.in. w Hiszpanii, Chorwacji, Holandii i Chinach. W Polsce UFO było testowane w stołecznej hali w Al. Jerozolimskich. Po dwutygodniowych próbach zdecydowano, które pomysły do końca lutego przyszłego roku mają zostać wdrożone we wszystkich placówkach niemieckiego operatora.

Jasno, przyjemnie, przestronnie

– Stoisko owocowo­‑warzywne zyskało nowy layout, obniżyliśmy wysokość regałów w środkowej części sekcji z tym asortymentem, dzięki czemu robienie zakupów jest łatwiejsze – opisuje Grzegorz Pietrykowski, dyrektor hali Makro w Warszawie. Ponadto została powiększona oferta produktów bio. Zmiany nie ominęły również stoiska z mięsem i wędlinami. – Pomieszczenie, w którym urzęduje kierownik stoiska, przesunęliśmy w nowe miejsce, dzięki czemu ma on lepszy kontakt z klientami i może obserwować, co dzieje się na sali sprzedaży – dodaje nasz rozmówca. W tym dziale wprowadzono nowe grafiki, które ułatwiają poruszanie się, zmieniono także kolor ścian i oświetlenie. Dzięki temu pomieszczenie wydaje się większe. – Klienci coraz chętniej kupują wołowinę, dlatego poprawiliśmy jej ekspozycję, która jest teraz bardziej czytelna – podsumowuje dyrektor Pietrykowski.

Prosto z morza

– Stawiamy na świeże ryby, jest też więcej owoców morza – mówi Grzegorz Pietrykowski. Pobrzeżek zwyczajny (małe, drobne ślimaki), wenus opalona i wenus brunatna (małże), grzebolinek (migdał morski), krab kieszeniec, krewetka modliszkowa oraz małże nożeńce – to według Makro odmiany, które na sto procent trafią w gusta klientów. – Jako jedni z nielicznych mamy wymienione produkty w stałej ofercie, a nie tylko sezonowo. Mamy pierwszeństwo wyboru po połowach m.in. na wybrzeżu Francji, co pozwala kompletować asortyment z najdorodniejszych okazów – podkreśla Piotr Zych, regionalny specjalista ds. merchandisingu ryb w Makro Polska.

Makro Polska jest obecnie jedyną firmą handlową w Polsce, posiadającą certyfikat MSC, potwierdzający, że ryby i owoce morza pochodzą ze zrównoważonego połowu, czyli zostały pozyskane w wyniku rozsądnego gospodarowania zasobami morskimi. – Dziennie jesteśmy w stanie zaproponować klientom ponad 100 rodzajów ryb i owoców morza. Z morskich ryb dobrze sprzedają się: rokiel biały, cefal, piotrosz i gruper truskawkowy – wylicza Piotr Zych. Na stoisku rybnym zaczęto też przeprowadzać regularne degustacje, które mają przekonać detalistów, że warto wprowadzać do oferty nowe rodzaje ryb.

(SSZ)

Wiadomości Handlowe, Nr 6 - 7  (145), Czerwiec - Lipiec 2015

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony