REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny (kwiecień 2018)
Klienci coraz częściej szukają dodatkowych usług, w tym również finansowych

Klienci coraz częściej szukają dodatkowych usług, w tym również finansowych (fot. fot. pixabay)

Komisja Europejska zapowiedziała, że na promocję produktów rolnych na całym świecie zapewni w tym roku dodatkowe fundusze w wysokości 169 mln euro. To o 27 mln euro więcej niż w 2017 r.

REKLAMARTA - belka w artykułach - kwiecień 2018

Od dziś można składać wnioski dotyczące programów promowania europejskich produktów rolnych zarówno w UE, jak i na całym świecie. Na współfinansowanie programów przeznaczono łącznie kwotę 169 mln euro. Dopuszczone zostały programy obejmujące szeroki zakres kwestii – od ogólnych kampanii na rzecz zdrowej żywności po konkretne sektory rynku. - UE jest największym podmiotem na światowym rynku produktów rolno-spożywczych. Wiadomo też, że żywność wysokiej jakości najlepiej kupować właśnie tu. Z radością witam nową edycję programów promocyjnych, które w przeszłości umożliwiły zaistnienie wielu nowym wnioskodawcom i wyeksponowały unijny sektor rolno-spożywczy na globalnym rynku. W ubiegłym roku łączna wartość zgłoszonych wniosków na programy promocji produktów rolno-spożywczych prawie dziesięciokrotnie przekroczyła dostępny budżet – powiedział Phil Hogan, komisarz do spraw rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich.

Dwie trzecie dostępnych środków przeznaczono na promowanie unijnych produktów żywnościowych w państwach spoza UE, w szczególności tych, do których Unia mogłaby znacznie zwiększyć eksport rolno-spożywczy, jak Kanada, Japonia, Chiny, Meksyk i Kolumbia. W przypadku programów wewnątrz UE finansowanie sektorowe będzie przeznaczone na programy promujące zrównoważoną hodowlę, m. in. owiec i kóz. Przewidziano również finansowanie kampanii promujących zdrowe żywienie i spożywanie owoców i warzyw.

Kto może składać wnioski?

Do składania wniosków o finansowanie w ramach ogłoszonego dziś zaproszenia uprawnione są rozmaite podmioty – organizacje handlowe, organizacje producentów i instytucje sektora rolno-spożywczego odpowiedzialne za działania promocyjne. Wniosek dotyczący tzw. programu „prostego” może złożyć jedna organizacja lub kilka organizacji z jednego państwa UE. Dopuszcza się również wnioski dotyczące programów z udziałem organizacji krajowych z kilku różnych państw członkowskich bądź też jednej lub kilku organizacji europejskich. Kampanie przewidziane w programach trwają zazwyczaj trzy lata.

Wnioski można składać do 12 kwietnia 2018 r. za pośrednictwem specjalnego portalu. Komisja oceni wnioski, a jesienią ogłosi, które z nich otrzymają finansowanie. Chafea – unijna Agencja Wykonawcza ds. Konsumentów, Zdrowia, Rolnictwa i Żywności – zaoferuje szereg narzędzi wspomagających wnioskodawców w takim formułowaniu wniosków, aby miały one duże szanse powodzenia. Więcej informacji będzie dostępnych podczas serii „dni informacyjnych” zaplanowanych w całej UE. Pierwszy dzień informacyjny odbędzie się 31 stycznia w Brukseli. Będzie on otwarty dla wszystkich potencjalnych beneficjentów, agencji reklamowych i organów krajowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"