REKLAMAGOODMAN - Baner Główny (maj-czerwiec 2018)
Keith Weed, Chief Marketing & Communications Officer, Unilever

Keith Weed, Chief Marketing & Communications Officer, Unilever (Źródło: unilever.com)

Keith Weed, szef marketingu w Unileverze, wezwał producentów dóbr konsumpcyjnych do wspólnej walki o odbudowę społecznego zaufania do mediów społecznościowych i serwisów online. W płomiennym przemówieniu menedżer oskarża platformy cyfrowe o tolerowanie fake newsów, przekazów szkodliwych dla dzieci, mowy nienawiści, rasizmu, terroryzmu i innych „toksycznych treści”. Ostrzega, że Unilever nie będzie kupował reklam u tych partnerów cyfrowych, którzy nie podejmą działań zmierzających do naprawy sytuacji. To poważna groźba, bo Unilever jest drugim pod względem wydatków na reklamę koncernem na świecie, z budżetem przekraczającym 7,5 mld euro rocznie.

REKLAMAKORAL - belka w artykułach - Bracia Koral (Smaki dzieciństwa) - maj 2018

Podczas dorocznego spotkania IAB Annual Leadership Meeting w Palm Desert – kluczowego wydarzenia w środowisku reklamy interaktywnej – szef działu marketingu Unilevera wezwał branżę do kolektywnej odbudowy zaufania społecznego i zapowiedział, że jego firma postanowiła „ciąć finansowanie” kanałów marketingowych, które przyczyniają się do powstawania podziałów społecznych. Keith Weed wezwał inne koncerny z branży dóbr konsumpcyjnych do podjęcia wspólnych działań na rzecz poprawy przejrzystości i odbudowy zaufania konsumentów, żyjących w erze fake newsów i Internetu pełnego toksycznej zawartości.

– Rok 2018 może być rokiem odwrotu od technologii (techlash – tech+backlash – określenie zaproponowane przez The Economist, oznaczające hipotetyczny gwałtowny sprzeciw Internautów wobec wszechmocy firm technologicznych, takich jak Google czy Facebook) albo rokiem zaufania. Rokiem, w którym wspólnie odbudujemy zaufanie ludzi do naszych systemów i naszych społeczności. Na całym świecie ludzie dramatycznie tracą zaufanie, szczególnie do mediów. Pojawia się krytyczny rozłam w zaufaniu do mediów społecznościowych i do bardziej „tradycyjnych” mediów. W USA tylko 30 proc. osób ufa treściom publikowanym w mediach społecznościowych, podczas gdy 58 proc. ufa mediom tradycyjnym – grzmiał Keith Weed.

– Coraz szerszy wpływ digitalu na nasze społeczeństwo, wobec faktu, że nasz cyfrowy łańcuch dostaw stał się bagnem, staje się poważnym problemem dla konsumentów. Dotychczas był to głównie temat „wewnętrzny” naszej branży, dyskutowany w prasie fachowej i podczas wydarzeń branżowych. Obecnie niemal z dnia na dzień rośnie liczba poświęconych temu problemowi publikacji w głównym nurcie debaty publicznej, co świadczy o tym, że ten dżin na dobre uciekł z butelki. Jednak nasza branża wydaje się przesypiać zagrożenie – kontynuował przedstawiciel Unilevera.

Menedżer przekonywał, że konsumentów nie obchodzą kwestie techniczne czy organizacyjne, ale obchodzą ich nieuczciwe reklamy i fałszywe wiadomości, nie chcą widzieć reklam swoich ulubionych marek w towarzystwie treści propagujących terroryzm czy wykorzystywanie dzieci. Konsumentów nie interesują algorytmy targetowania reklam, ale nie chcą, by ich dane osobowe były nadużywane czy kradzione.

– Fake newsy, rasizm, seksizm, mowa nienawiści, toksyczne treści adresowane do dzieci – część zawartości Internetu jest o milion kilometrów od miejsca, w którym chcielibyśmy się znajdować. Branża mediów cyfrowych musi zacząć działać, zanim czytelnicy przestaną czytać, reklamodawcy przestaną zamieszczać reklamy a wydawcy przestaną publikować – apelował Weed i przekonywał, że ten problem stanowi fundamentalne zagrożenie dla więzi pomiędzy konsumentami i brandami. Producenci nie mogą stać z boku tylko dlatego, że problemy z łańcuchem dostaw nie dotykają ich jeszcze bezpośrednio.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~HK 1 3 miesiące temuocena: 100% 

    Nareszcie ktos to powiedział głośno i dobitnie !

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"