REKLAMAIveco - baner główny
Fabryka firmy Unilever w Bydgoszczy

Fabryka firmy Unilever w Bydgoszczy (fot. fot. CC1/Wikimedia Commons)

Amerykański gigant Kraft Heinz chciał połączyć się Unileverem. Jak donosi portal International Supermarket News (ISN), w sobotę Unilever oficjalnie odrzucił ofertę konkurencji. Zdaniem firmy propozycja jest bezwartościowa pod względem finansowym i strategicznym. Oferta opiewała na ok 143 mld dolarów amerykańskich.

REKLAMAKONGRES FMCG - belka w artykułach

Brytyjska firma Unilever, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek świata, odrzuciła ofertę swojego największego amerykańskiego konkurenta, koncernu spożywczego Kraft Heinz, który chciał ją przejąć za kwotę 143 mld USD, czyli po 50 dolarów za akcję. Jak twierdzi portal ISN, Unilever uznał ofertę za zbyt niską i poprosił akcjonariuszy, aby nie podejmowali żadnych działań.

Zdaniem ekspertów z branży Kraft Heinz przygotuje lepszą ofertę, ponieważ firma poinformowała, że "pracuje nad osiągnięciem zgody co do warunków transakcji. Gdyby do niej doszło, byłaby to trzecia największa tego typu operacja w historii i największa, w jakiej kiedykolwiek uczestniczyła firma z siedzibą w Wielkiej Brytanii.

Unilever jest dobrze ulokowany w Europie i na rynkach wschodzących, podczas gdy Kraft Heinz dominuje w Ameryce Północnej, gdzie sprzedaje ok. 80% swojej produkcji. Co ciekawe, Kraft jest mniejszą firmą od Unilevera, jej wartość rynkowa wynosi ok. 106 mld USD. Jednak połowa akcji firmy należy do funduszu private-equity Warrena Buffetta Berkshire Hathaway oraz do 3G Capital. Fundusz ten kontroluje także giganta branży piwnej Anheuser-Busch InBev.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"