REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)

Produkty wytwarzane przez koncern Unilever powrócą na półki sklepów sieci Kaufland po rocznej nieobecności. Wszystko wskazuje na to, że długotrwały spór między obiema firmami dotyczący warunków handlowych wreszcie się zakończy.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)
Produkty Unilevera powrócą do sieci Kaufland

Produkty Unilevera powrócą do sieci Kaufland (Kaufland Polska)

Jak donosi "Stimme", rzecznik prasowy niemieckiego oddziału sieci Kaufland potwierdził, że doszło do zawarcia porozumienia i wyroby Unilevera powrócą do sklepów niemieckiego operatora. Pierwsze produkty trafią na półki sieci pod koniec listopada, a reszta najpóźniej do końca stycznia 2020 r.

Kaufland zapewnia, że inni dostawcy nie ucierpią zbyt mocno na powrocie marek Unilevera do sprzedaży. Zapowiada jednak, że "kilka alternatywnych produktów" zostanie usuniętych z asortymentu.

Z informacji przekazywanych przez niemieckie media nie wynika jednoznacznie, która z firm wyciągnęła do drugiej rękę, ani kto ostatecznie ugrał więcej w negocjacjach. Kaufland zapewnia, że był w stanie "bardzo dobrze zrekompensować" wycofanie produktów Unilevera ze sprzedaży; z kolei Unilever podkreśla, że nie wypowiada się publicznie na temat umów z partnerami handlowymi.

Przed konfliktem obu firm produkty Unilevera generowały 2 proc. rocznych przychodów Kauflandu. Te sięgają 22,6 mld euro, co oznacza, że wyroby Unilevera odpowiadały za niemal 0,5 mld euro sprzedaży w sklepach tej sieci.

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ TAKŻE:

Przypomnijmy, Kaufland rok temu usunął ze swoich półek około 500 produktów Unilevera, aby zaprotestować przeciwko podwyżkom cen, jakie chciał wprowadzić holenderski producent. Ze wszystkich sklepów sieci Kaufland w Niemczech zniknęły wtedy produkty m.in. takich marek, jak choćby Knorr, Dove, Domestos, Rexona, Magnum, Lipton i Ben & Jerry's.

Jak uzasadniał wówczas Kaufland w oświadczeniu dla Reutersa, "Unilever, stara się wykorzystać swoją potężną pozycję rynkową, aby wpłynąć na sprzedawców detalicznych i zoptymalizować własne zyski. Ze względu na swoją odpowiedzialność korporacyjną, Kaufland nie był w stanie zaakceptować żądań Unilever i musiał zareagować".

W różnym stopniu spór dotknął sklepy Kaufland obecne w innych krajach, w jakich działa grupa, takich jak Polska, Rumunia, Bułgaria, Czechy, Słowacja, czy Chorwacja. W Polsce sieć zakończyła sprzedaż 90 produktów Unilevera pod markami Sunlight, Surf, Coccolino i Knorr. W odpowiedzi na pytania portalu wiadomoscihandlowe.pl polski oddział Kauflandu wymieniał tylko te cztery brandy, nie mówiąc nic o takich markach jak Lipton, Magnum, Ben & Jerry's Domestos, Rexona, Dove czy Kasia.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Jarek6 4 20 dni temu

    Do komentatora poniżej . To ty pisz po polsku , Tytuł brzmiał ,, Unilever przeprosił się Kauflandem " Gdyby zrobili to wzajemnie to tytuł powinien brzmieć ,,Unilever z Kauflandem przeprosili się " Forma wieloosobowa , a nie jednoosobowa .Co do SJP to podajesz znaczenie słowa , ale używasz go w niewłaściwej formie osobowej . Możesz spytać swojej pani nauczycielki jęz. polskiego to ci to wytłumaczy .

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Do Jarek6 3 21 dni temuocena: 100% 

    Do Jarek6, czytaj uchem a nie brzuchem. Przeprosić SIĘ (a nie: przeprosić) to według SJP "wybaczyć sobie wzajemnie winy, przeprosić nawzajem jeden drugiego". Dotyczy dwóch stron a nie jednej.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Jarek6 2 21 dni temuocena: 0% 

    To nie Unilever przeprosił się z Kauflandem tylko Kaufland przeprosił się z Unileverem . Autor tego tytułu widać nie wie , albo nie rozumie , kto się obraził i przestał zamawiać towar . Chyba , że Kaufland ingerował w tytuł na portalu .

    oceń komentarz
  • ~klient Kauflandu 1 22 dni temuocena: 100% 

    mam nadzieję, że wprowadzonych alternatyw nie usuną z półek - natrafiłem na lepsze produkty

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony