REKLAMAKongres SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2017 - duży banner
Fabryka firmy Unilever w Bydgoszczy

Fabryka firmy Unilever w Bydgoszczy (fot. CC1/Wikimedia Commons)

Technologia, zwana procesem CreaSolv®, została opracowana wraz z niemieckim Instytutem Inżynierii Procesowej i Opakowaniowej (Fraunhofer IVV) i inspirowana jest rozwiązaniem stosowanym w recyklingu telewizorów. To jedno z działań firmy w ramach planu „Życie w sposób zrównoważony”.

Każdego roku sprzedawane są miliardy saszetek jednorazowego użytku. Ich popularność wynika z wygody i uniwersalności wykorzystywania. Umożliwiają one konsumentom kupowanie małych ilości produktów, które w przeciwnym razie mogłyby być poza ich zasięgiem, ponadto są bardzo wydajne i wielofunkcyjne.

Niestety, brak odpowiedniej kontroli gospodarowania odpadami sprawia, że zużyte saszetki stają się poważnym problemem środowiskowym. Obecnie jedynie 14% plastikowych opakowań produkowanych globalnie jest wykorzystywanych do ponownego przetworzenia. Natomiast reszta odpadów ląduje na wysypiskach i trafia do ekosystemu, zanieczyszczając środowisko.

– Dzięki nowej technologii, po raz pierwszy możemy zrealizować recykling polimerów z używanych, wieloskładnikowych saszetek. Naszym celem jest udowodnienie zarówno rentowności ekonomicznej, jak i korzyści środowiskowych wynikających z procesu CreaSolv®. Jak wskazują obliczenia, jesteśmy w stanie odzyskać 6 kilogramów czystych polimerów takim samym wysiłkiem energetycznym, jaki wymaga wytworzenie 1 kilograma pierwotnego polimeru. – zapewnia Dr. Andreas Mäurer, Dyrektor ds. Recyklingu Tworzyw Sztucznych w Fraunhofer IVV.

Unilever dąży do tego, aby do 2025 r. przestawić się w całości na opakowania w pełni odnawialne. Firma zobowiązała się również, że dołoży wszelkich starań, aby stworzonym rozwiązaniem technicznym podzielić się z całą branżą.

Plan „Życie w sposób zrównoważony” (Unilever Sustainable Living Plan) jest centralnym elementem strategii rozwoju działalności Unilever, zakładającym rozwój biznesu i wzrost zaufania do niego przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów i ryzyka. Jak pokazuje ostatni raport Kantar Worldpanel Global Top 50, strategia ta odnosi sukcesy. W globalnym rankingu najchętniej wybranych firm FMCG, Unilever zajął pierwsze miejce pod względem liczby wyróżnionych marek. Na 50 wybranych brandów, aż 13 należy do koncernu, z czego dziewięć określanych jest jako Sustainable Living Brands.

W pierwszej 20-stce zestawienia znalazły się marki Knorr, Dove, Lux, Sunlight oraz mydło medyczne Lifebuoy, które uplasowało się na 3. miejscu rankingu. Tak wysokie wyniki wskazują na zaufanie konsumentów do marek zaangażowanych społecznie. Z niedawno opublikowanego raportu podsumowującego realizację Planu „Życie w sposób zrównoważony” firmy Unilever wynika, że należące do koncernu marki, które realizują założenia planu, osiągnęły o 50% wyższe tempo wzrostu niż pozostałe, a ich udział w całkowitej stopie wzrostu wyniósł 60%.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"