REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (19-24.05.2019)
Stoisko warzywno-owocowe

Stoisko warzywno-owocowe (fot. archiwum)

Sieci sklepów już niebawem muszą przygotować się na kontrole przeprowadzane przez UOKiK. Urząd sprawdzi m.in. sposób komunikowania cen produktów - informuje kancelaria SKS Legal.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

UOKiK sprawdzi przede wszystkim, w jaki sposób sieci handlowe informują o cenach produktów, szczególnie tych objętych akcjami promocyjnymi. W przypadku jakichkolwiek nieścisłości Urząd może uznawać nierzetelną komunikację za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów.

Jak podaje SKS Legal, zakazaną praktyką jest m.in. informowanie o cenie promocyjnej i starej cenie, podczas gdy "stara cena" nigdy nie była stosowana, informowanie o promocjach mimo że cena produktów nie uległa zmianie czy informowanie o korzyściach przy zakupie wielopaków, podczas gdy takich korzyści w rzeczywistości nie ma (np. produkt 1+1 gratis jest droższy niż pojedynczy produkt).

UOKiK w przypadku naruszeń prawa może nałożyć karę w wysokości nawet 2 mln osób na osobę zarządzającą, która dopuściła się do stosowania nieuczciwych praktyk.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony