REKLAMAInpost - baner główny 14.08-14.09
bezpieczeństwo

bezpieczeństwo (fot. fot. Pixabay CC0)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dołączył się do wspólnego apelu instytucji zrzeszonych w Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów, skierowanego do firm Apple i Google, w sprawie sklepów z aplikacjami App Store i Google Play. Firmy powinny umożliwić sprzedawcom aplikacji przejrzyste informowanie klientów o zasadach przetwarzania danych osobowych.

REKLAMA

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, członek Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów (International Consumer Protection and Enforcement Network – ICPEN), zrzeszającej 27 instytucji z różnych krajów, dołączył się do wspólnego apelu, którego celem jest skłonienie firmy Apple i Google do zmiany niekorzystnych praktyk w zakresie gromadzenia i wykorzystywania danych osobowych.

„Problem polega na tym, że aplikacje ściągane na telefon często proszą konsumentów o dostęp do różnych danych, np. do książki telefonicznej, aparatu fotograficznego, dokładnej lokalizacji. Zdarza się, że jest to konieczny warunek, aby pobrać oprogramowanie. Potem dostawcy aplikacji mogą w różny sposób wykorzystywać pozyskane dane. Co więcej, sklepy Apple i Google są tak zaprojektowane, że bardzo trudno znaleźć informacje, na jakich zasadach się to odbywa. Nawet gdyby dostawca aplikacji chciał rzetelnie informować konsumentów o gromadzeniu danych, to nie ma wpływu na miejsce, gdzie zostanie zamieszczona taka wiadomość. Dlatego organy konsumenckie z 27 państw apelują, aby Apple i Google zmieniły interfejs sklepów w taki sposób, żeby informacje były łatwiej dostępne.” – czytamy w komunikacie przesłanym przez UOKiK do PAP.

– Konsumenci przed pobraniem aplikacji muszą mieć jasne informacje, do jakich danych będzie miała dostęp. Wtedy będą mogli świadomie podjąć decyzję, czy chcą skorzystać z oferty sklepu. Natomiast aplikacje będą mogły ze sobą konkurować ustawieniami prywatności tylko wtedy, gdy konsumenci będą mieli świadomość, jakie są między nimi różnice pod tym względem – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Urząd doradza konsumentom, by chronili swoją prywatność i świadomie podejmowali wybór, jakie dane udostępniają danej aplikacji i czy są one rzeczywiście niezbędne do jej prawidłowego funkcjonowania.

Źródło: PAP

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony