REKLAMATZMO - Bella - Baner Główny (28.05- 11.06.2020)

(fot. Pixabay CC0)

Proponowane przez Główny Inspektorat Sanitarny zmiany w ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia mają zwiększyć bezpieczeństwo konsumentów suplementów diety – podaje portal farmacja.net.

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Zmiany mają dotyczyć m.in. kwestii niewłaściwej reklamy suplementów diety, która zdaniem urzędników jest istotnym problemem w ochronie zdrowia. „Prezentacja i reklama produktu powinna podawać konsumentom rzetelną informację zawierającą niezbędne dane wynikające z jego funkcji i przeznaczenia, mając na uwadze również to, że suplementy diety są przeznaczone dla osób zdrowych i mają na celu utrzymać bądź zachować podstawowe funkcje fizjologiczne organizmu, a nie zapobiegać chorobom bądź też je leczyć” – twierdzi GIS.

Sanepid proponuje zmianę w przepisach umożliwiającą nałożenie kary pieniężnej w wysokości do 20 mln zł na podmiot prowadzący prezentację i reklamę sprzeczną z prawem. Zdaniem urzędników taka kara może przynieść pozytywne skutki w postaci większej ostrożności w konstruowaniu przekazu reklamowego, co będzie się wiązało ze zmniejszeniem liczby przypadków łamania prawa żywnościowego i wprowadzania konsumentów w błąd.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Caiser 2 ponad rok temu

    Kiedyś były proszki do prania, teraz proszki na ból czegoś tam, aż my zamienimy się w proszek. Dobry kierunek. A ja się cieszę jako producent suplementów, że się zaostrzają przepisy. W końcu odsortujemy mnóstwo tych różnych chachmętów, co sprzedają podróbki, produkty niezarejestrowane itd. Ja robię mega dobre rzeczy i mogę robić badania tosamościowe - no problem. Opisy mają być zgodne z orzeczeniami UE - i dobrze, chociaż czasami rzeczywiście UE przesadza, ale lepsze to, niż każdy pisze na aukcji na allegro: leczy raka itd. Jest to irytujące. Zdrowia życzę.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~zadowolony klient 1 ponad rok temuocena: 100% 

    Niech jeszcze z telewizji znikna te wszystkie reklamy proszków na przeziebienie, tabletek, żelków, serum i nie wiadomo czego jeszcze!! Nie da się przez te żenujące reklamy spokojnie oglądac telewizji!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony