REKLAMANaturio_banner główny_styczeń 2020

Od możliwości opłacenia rachunków przez doładowania telefonu komórkowego i gier internetowych po cashback, czyli wypłacanie gotówki w trakcie robienia zakupów – rośnie liczba usług dodatkowych oferowanych w sklepach. W ten sposób przyciąga się nowych klientów i zwiększa zadowolenie dotychczasowych.

REKLAMA
Zdaniem 31 proc. detalistów usługa cashback realnie wpływa na zwiększenie liczby klientów

Zdaniem 31 proc. detalistów usługa cashback realnie wpływa na zwiększenie liczby klientów (fot. materiały prasowe)

Świadomi konsumenci cenią swój czas i chwalą sobie możliwość załatwienia wielu spraw w jednym miejscu. Ten trend można wykorzystać, oferując klientom sklepu usługi dodatkowe, które z jednej strony uzupełniają ofertę handlową, a z drugiej mogą stanowić zachętę do odwiedzenia placówki i zrobienia zakupów.

Zadowolony i klient, i sprzedawca

– Terminal płatniczy służy nie tylko do akceptacji płatności bezgotówkowych. Jest to doskonałe narzędzie do sprawnego zarządzania przedsiębiorstwem, prowadzenia akcji promocyjnych i marketingowych, przy niskim nakładzie kosztów lub całkowicie bezpłatnie. To wielofunkcyjne urządzenie, przy użyciu którego możliwe jest oferowanie innych przydatnych klientom usług – mówi Janusz Diemko, prezes spółki CRE Polskie ePłatności. Jego zdaniem korzyściami dla klientów są komfort i wygoda. Właściciele sklepów mogą natomiast zarabiać na usługach dodatkowych, takich jak doładowania telefonów komórkowych czy przyjmowanie zapłaty za rachunki za pośrednictwem terminali POS. Zyskują w ten sposób źródło dodatkowych przychodów, dzięki temu, że otrzymują upust od wartości każdego sprzedanego kuponu doładowującego oraz wynagrodzenie za akceptację rachunków w terminalach.

Finanse na celowniku

Marek Bosak, dyrektor ds. komunikacji w Vivus Finance, zwraca uwagę na dwa trendy, które się uzupełniają. – Z jednej strony spadają marże na tradycyjny asortyment w handlu detalicznym, a z drugiej rosną koszty utrzymania własnej sieci sprzedaży w innych branżach, np. finansowej. To prowadzi obie strony do poszukiwania synergii. Partner finansowy jest w stanie zaoferować klientom swoje produkty w szerokiej dystrybucji, gdzie oferowane są one przez wykwalifikowany personel. Z kolei zarządca sieci otrzymuje ofertę, która jest korzystna finansowo i atrakcyjna dla klientów – przekonuje Marek Bosak. Dotychczas podstawowym problemem w takich partnerstwach były czasochłonne procesy sprzedażowe. O ile w banku lub u ubezpieczyciela klienci przyzwyczajeni są do tego, że muszą poczekać 5 lub 10 minut, o tyle np. w sklepie spożywczym liczy się każda minuta spędzona w kolejce do kasy. Nie do przyjęcia byłaby sytuacja, gdzie kilka osób stoi i czeka, bo inny klient wypełnia właśnie wniosek pożyczkowy lub ubezpieczeniowy. To zmieniło się z chwilą automatyzacji i digitalizacji procesów.

Przykładem jest Carrefour Polska. Do najważniejszych usług finansowych oferowanych klientom tej sieci należą karta kredytowa Carrefour Visa, pożyczki gotówkowe oraz zakupy na raty. Do tego dochodzą: płatność rachunków w kasach, cashback (o którym szerzej w dalszej części tekstu) oraz dynamiczne przeliczanie walut (DCC). – Chodzi o umożliwienie zapłaty w walucie karty użytkownika. Jest to szczególnie przydatne w miejscach, które odwiedza sporo turystów zagranicznych. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownik karty płatniczej zna kurs wymiany waluty i ostateczną kwotę zakupu w momencie przeprowadzania transakcji na terminalu płatniczym. Daje to przejrzystość i gwarancję pewnego kursu przewalutowania, a koszty akceptowania kart są redukowane nawet do zera – wyjaśnia Janusz Diemko.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Nicki 1 ponad rok temuocena: 0% 

    Chyba przekleiliście jakiś stary tekst bo Żabka współpracuje z DHL a nie InPost.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony