REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020
Jedną z sieci handlowych, która poszła najdalej w rozwoju dodatkowych usług w sklepach, jest Carrefour

Jedną z sieci handlowych, która poszła najdalej w rozwoju dodatkowych usług w sklepach, jest Carrefour (fot. Konrad Kaszuba)

Strona 2 z 3
REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

.

Bez doładowań ani rusz

– Największym zainteresowaniem cieszą się kupno, doładowanie lub rejestracja karty prepaidowej [SIM – red.]. Dużym zaufaniem klienci darzą opłaty drobnych rachunków. Zajmujemy także zaszczytną pozycję lidera rynkowego w wypłacie gotówki [cashback – red.], zastępując często wizytę w bankomacie. Niesłabnącą popularnością cieszy się cały czas Lotto, kupony oraz zdrapki nabywane przy okazji robienia innych zakupów – stwierdza Przemysław Tomaszewski, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju usług w firmie Żabka Polska. Na doładowania telefoniczne zwracają też uwagę przedstawiciele spółki Carrefour Polska.

Cashback święci sukcesy

Popularny staje się cashback, czyli możliwość wypłacania gotówki ze sklepowej kasy podczas robienia zakupów. Z badań firmy Mastercard, obejmujących 2016 rok, wynika, że dla detalistów, którzy zdecydowali się na wprowadzenie tej usługi, głównym motywem była chęć pozyskania nowych klientów (59 proc. odpowiedzi). W 2015 roku wskazywało na ten czynnik zaledwie 12 proc. badanych, co oznacza, że świadomość korzyści biznesowych z oferowania tej usługi jest dużo większa. Drugim najczęstszym powodem wdrożenia usługi jest chęć zwiększenia zadowolenia dotychczasowych klientów (48 proc. wskazań). Wśród innych korzyści właściciele i kierownicy sklepów wymieniają także możliwość uatrakcyjnienia oferty, zdobywania lojalności konsumentów, zwiększenia sprzedaży oraz zyskania przewagi konkurencyjnej. Wspomniane zalety przekładają się na ogólną satysfakcję detalistów z wdrożenia cashbacku – 70 proc. z nich poleciłoby go innym sprzedawcom. – Z każdym rokiem usługa „Płać kartą i wypłacaj” jest bardziej popularna. Konsumenci przekonują się do niej, ponieważ pozwala podjąć gotówkę nawet wtedy, gdy w pobliżu nie ma bankomatu czy oddziału banku. Po cashback sięgają już nie tylko osoby młode, bardziej otwarte na nowe rozwiązania, ale również bardziej konserwatywni konsumenci – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

Warto pamiętać, że ze sklepowej kasy można wypłacić nawet niewielką, jak również „nierówną” kwotę, co daje dużą swobodę w korzystaniu ze swoich finansów. Dodatkowo w ub.r. Mastercard podwyższył limit pojedynczej wypłaty z 300 do 500 zł. Najnowsze dane Narodowego Banku Polskiego potwierdzają wzrost popularności cashbacku. Na koniec 2016 roku wprowadziło go 109 000 z 419 000 punktów handlowo-usługowych (wzrost o 17 proc. w skali roku). W niemal połowie tych placówek (49 proc.) z usługi korzysta więcej niż 10 osób tygodniowo. W ub.r. liczba wszystkich wypłat wyniosła 11,3 mln, czyli o 44 proc. więcej niż w 2015 roku. Z kolei ich wartość sięgnęła 1,2 mld zł – co jest wynikiem o 54 proc. lepszym niż rok wcześniej. Według danych Narodowego Banku Polskiego średnia kwota pojedynczej wypłaty wynosi 112 zł.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Podaj Nick 3 ponad rok temuocena: 50% 

    Nie aktualna informacja - Żabka już nie współpracuje z InPost.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~klient z Polski 2 ponad rok temuocena: 0% 

    Dla mnie istotną usługą jest polskojęzyczna obsługa na sali sprzedaży i w kasach. Może tak firmy dadzą wyższe pensje, by więcej osób mówiących po polsku nas obsługiwało?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~klient z Polski 1 ponad rok temuocena: 0% 

    Dla mnie istotną usługą jest polskojęzyczna obsługa na sali sprzedaży i w kasach. Może tak firmy dadzą wyższe pensje, by więcej osób mówiących po polsku nas obsługiwało?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMAWH Market Spółdzielnie_Halfpage_czerwiec-lipiec 2020
do góry strony