REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny

(fot. pixabay)

Pracownicy, bądź właściciele sklepów, w których wykorzystywane są terminale płatnicze muszą uważać. Oszuści znaleźli nowy sposób aby ich okraść – ostrzega policja.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Policjanci z Krapkowic przyjęli już pierwsze zgłoszenie po kontakcie pracownicy sklepu z oszustem, podającym się za pracownika firmy obsługującej terminale płatnicze.

Jak podają służby prasowe opolskiej policji, po zgłoszeniu mieszkanki Krapkowic policjanci ustalili mechanizm oszustwa. Mężczyzna podający się za przedstawiciela firmy obsługującej terminale płatnicze skontaktował się telefonicznie ze sklepem i poprosił o ręczne dokonanie zmiany ustawień w bezgotówkowym terminalu płatniczym. Oszust oświadczył, że nie powiodła się automatyczna aktualizacja ustawień i aby urządzenie działało prawidłowo, należy zrobić to ręcznie po wysłuchaniu instrukcji. Następnie podawał pracownicy polecenia do przeprowadzenia zmian w urządzeniu.

Wydrukowane kody po wprowadzeniu różnych funkcji na urządzeniu należało podać mężczyźnie. Po otrzymaniu kodów transakcji bezgotówkowych na kwotę 1900 złotych poinformował on pracownicę sklepu o zakończeniu aktualizacji oprogramowania.

Późniejsza wielokrotna próba nawiązania połączenia z osobą podającą się za konsultanta firmy zajmującej się transakcjami bezgotówkowymi oczywiście się nie powiodła. Numer był już nieaktywny.

Policjanci ostrzegą: to kolejny rodzaj oszustw. „Apelujemy o to, by pamiętać o podstawowych środkach ostrożności. Zamiast od razu wykonywać polecenia osoby podającej się za konsultanta firmy z którą mamy zawartą umowę na obsługę terminali bezgotówkowych lepiej zakończyć rozmowę. Następnie samemu odszukać numer do prawdziwej firmy obsługującej terminal i oddzwonić” – informują policjanci.

W przypadku takich telefonów należy również pamiętać, że banki i inne instytucje nie proszą o podanie haseł, kodów, ani też telefonicznie nie zlecają przeprowadzania próbnych transakcji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Antoni 2 2 miesiące temuocena: 0% 

    O, my też korzystamy z TopCardu :) Zmieniliśmy na nich po niekorzystnej wspołpracy z ich konkurencja ;) Teraz wszystko działa jak powinno i nie zmieniają kosztów w trakcie trwania umowy :))

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Wasilewska 1 3 miesiące temuocena: 0% 

    Mi sie to przytrafiło przyznaję z bólem... Ale to była też wina mojego poprzedniego operatora terminali. Dziewczyna z obsługi nie potrafiła mi powiedziec czy ci ludzie przyszli od nich czy nie. Dlatego rozstałam się z tamtą firmą... Teraz korzystam z TopCardu i jestem mega zadowolona. Widać, że dbają o klienta, są godni zaufania. Obsługa klienta bardzo dobrze przeszkolona, uprzejma rzeczowa. Na dodatek mają super stawki i bezwarayjne urządzenia.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"