REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Osoby, które nie korzystają na co dzień z aplikacji lojalnościowych sieci dyskontowych, odwiedzają sklepy tychże sieci 3 razy w miesiącu (średnio 2,98). W przypadku osób używających tych aplikacji, liczba odwiedzin jest dwukrotnie większa (średnio 6,20) - wynika z badania firmy Selectivv.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Badaniem zostali objęci klienci trzech rodzajów sklepów: dyskontów spożywczych, DIY i drogerii. W przypadku klientów sklepów dyskontowych z aplikacji lojalnościowych częściej korzystają mężczyźni, którzy stanowią 51,23 proc. badanych w stosunku do 48,77 proc. kobiet. Struktura wiekowa osób korzystających z aplikacji rozkłada się dość równomiernie w przypadku kategorii wiekowych: 25-35, 36-45, 46-55 - od 21,20 proc. do 22,30 proc. Wyjątkiem są osoby starsze, powyżej 55 roku życia, którzy w badanej grupie stanowią 8,64 proc.

Najliczniej z aplikacji lojalnościowych korzystają rodzice dzieci w wieku 5-10 lat - 10,42 proc. analizowanych klientów. Kolejne miejsce zajęły osoby korzystające z aplikacji randkowych 4,52 proc. oraz rodzice dzieci w wieku 1-4 i kobiety starające się o dziecko – po 3,42 proc.

Również w przypadku sklepów DIY (Castorama, Leroy Merlin) większą grupę osób korzystających z aplikacji lojalnościowych stanowią mężczyźni – 58,98 proc. w stosunku do 41,02 proc. kobiet. Najliczniejszą grupę kupujących z aplikacjami stanowią osoby w wieku 25-35 lat oraz starsze. Po raz kolejny dominującą grupą klientów korzystających z programów lojalnościowych są rodzicie dzieci w wieku 5-10 lat, którzy są jednocześnie najbardziej liczną grupą odwiedzającą tego typu sklepy. Jeśli chodzi o częstotliwość wizyt – osoby z aplikacjami lojalnościowymi odwiedzają sklepy typu DIY średnio 1,20 razy w miesiącu, a osoby bez 4 razy mniej (średnio 0,32).

Ostatnią analizowaną grupą sklepów były drogerie. W tym przypadku to zdecydowanie kobiety częściej korzystają z aplikacji lojalnościowych i stanowią 67,68 proc. badanych klientów. W podziale na grupy wiekowe najbardziej liczną grupą były osoby w wieku 25-35 lat (28,52 proc.), kolejną - klienci w wieku 36-45 (26,24 proc.) oraz 46-55 (24,50  proc.). Najmniejszą liczną grupą były  osoby w wieku powyżej 55 lat (jedyne 5,50 proc.).

Dominującą grupą wśród klientów drogerii, którzy korzystają z aplikacji udostępnianych przez sklepy po raz kolejny są rodzice. Osoby posiadające dzieci w wieku 5-10 lat stanowią 19,25 proc. badanych, a rodzicie dzieci w wieku 1-4 - 10,24 proc. Liczną reprezentację mają również osoby spędzające wakacje za granicą – 7,92 proc. oraz osoby korzystające z aplikacji randkowych – 7,24 proc. Ciekawie wygląda również średnia liczba wizyt w drogeriach. Osoby bez aplikacji lojalnościowych odwiedzają je blisko 2 razy w miesiącu (średnio 1,98), a użytkownicy aplikacji lojalnościowych prawie 2 razy częściej(3,92).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony