REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)
Forum Branży Kosmetycznej 2018. Prowadzący spotkanie - Katarzyna Bochner-Boguta, redaktor naczelna

Forum Branży Kosmetycznej 2018. Prowadzący spotkanie - Katarzyna Bochner-Boguta, redaktor naczelna "Wiadomości Kosmetycznych" i Łukasz Barbacki, właściciel firmy Barbacki Consulting (fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)

Strona 7 z 11
REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE - BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.11.2019)

13:44. Na scenę wkracza dr hab. Marcin Napiórkowski, semiotyk kultury i wykładowca w Instytucie Kultury Polskiej UW. Ekspert wygłosi prelekcję pt. "Mity konsumenckie. Czy i jak z nimi walczyć?".

13:39. Jak dodaje Blanka Chmurzyńska-Brown, istnieje pewna grupa parabenów, dokładnie przebadanych, także na zwierzętach, bezpiecznych, ale także drugą grupę parabenów - takich, dla których nie ma dossier. - Regulator kierując się zasadą nadmiernej ostrożności, uznał, że skoro nie mamy dowodów, że są bezpieczne, to lepiej ich zakazać. To jest mit, o którym mówię. Obecnie możemy korzystać z 59 konserwantów, używanych jest 15 - tłumaczy prelegentka.

13:35. - Weźmy pod uwagę parabeny. Są na rynku od 80 lat, powszechnie stosuje się je w przemyśle kosmetycznym, mimo, że od wielu lat kolejne publikacje, w tym badania AFSSAPS, pokazują, że parabeny są bezpieczne. Mimo tego Komisja Europejska zakazuje stosowania pewnej grupy parabenów – mówi Chmurzyńska-Brown.

13:33. - Nie wolno będzie nam, jako producentom, od 1 lipca 2019 roku opisywać produktów jako „wolne od parabenów” i nie tylko. W tej chwili rynek idzie jednak w innym kierunku. Producenci deklarują na opakowaniach, czego produkt nie zawiera. W 2018 roku takie deklaracje pojawiły się na ponad 16 proc. produktów – podkreśla Blanka Chmurzyńska-Brown.

13:27. - Konsumentki identyfikują się z tymi, którzy są im najbliżsi. 29 proc. osób przy wyborze kosmetyków bierze pod uwagę znajomych i koleżanki. Lekarze i dermatolodzy stanowią 21 proc. rekomendacji, ale aż 18 proc. to internauci, a blogerki 11 proc. – dodaje Blanka Chmurzyńska-Brown.

13:23. - Prawie 57 proc. klientów uważa, że kosmetyki w sklepach są bezpieczne dla zdrowia. 87 proc. twierdzi, że kosmetyki naturalne są bardziej bezpieczne niż konwencjonalne. Ponad 87 proc. respondentek w wieku od 16 do 65 roku życia twierdzi, że czyta etykiety kosmetyków. Ale z kolei prawie 73 proc. klientek uważa, że parabeny i SLS  kojarzą się źle… a ponad 21 proc. konsumentek nie kupuje produktów z tymi składnikami – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown.

13:20. Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, opowie za chwilę o mitach kosmetycznych i ich wpływie na legislację sektorową oraz bezpieczeństwo konsumentów.

12:40. Przed nami kolejna przerwa. Wracamy już niedługo!

12:23. - Kolor, etykieta… granie tymi elementami sprawia, że nawet to samo opakowanie zyskuje nowe znaczenie. Personalizacja opakowań pozwala na tworzenie kompozycji, które mogą wyróżnić produkt na półce – dodaje Grzegorz Nawrot.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 19

  • 18
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony