REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny - WPC (sierpień-wrzesień 2018)

(fot. Pixabay CC0)

Miasta bezgotówkowe to nowy obszar prac Inkubatora Innowacji Visa – przedsięwzięcia, którego uczestnicy wypracowują rozwiązania sprzyjające rozwojowi gospodarki cyfrowej w Polsce. Interdyscyplinarny zespół ekspertów pod przewodnictwem Visa przystępuje do nowego projektu, którego celem jest stworzenie uniwersalnego systemu płatności w miastach.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018

W projekcie ponownie wezmą udział banki, agenci rozliczeniowi i inni partnerzy Visa. Do prac dołączyło także miasto Łódź, które zapewni wiedzę na temat możliwości aglomeracji miejskich i potrzeb ich mieszkańców. Jakub Kiwior, dyrektor generalny Visa w Polsce i na Węgrzech, zapowiada dwie główne sfery, na których skupią się prace grupy. Pierwsza będzie polegać na stworzeniu systemu zintegrowanych płatności w transporcie publicznym, druga – na inteligentnych rozwiązaniach parkingowych:

– Dążymy do tego, by opracowane przez nas rozwiązania wykraczały poza system wygodnych, w pełni funkcjonalnych płatności. System płatności jest bazą, na podstawie której możemy rozwijać dalsze udogodnienia, jak np. automatyczne wyszukiwanie wolnych miejsc parkingowych lub dopasowywanie przez system optymalnego rodzaju biletu do danej trasy i środka komunikacji, np. autobusu lub tramwaju – mówi Kiwior.

– Udział w projekcie ekspertów z MPK-Łódź gwarantuje, że projektowane rozwiązanie będzie uwzględniało wszystkie potrzeby operatora łódzkiego transportu lokalnego. Jednocześnie wniesiemy doświadczenie i wiedzę ekspercką, co pozwoli na szybką weryfikację testowanych hipotez i założeń projektowych. Zagwarantujemy również infrastrukturę niezbędną do przeprowadzenia pilotażu wypracowanego rozwiązania – prezes MPK-Łódź Zbigniew Papierski wyjaśnia, dlaczego miasto zdecydowało się uczestniczyć w pracach Inkubatora.

W Inkubatorze konsekwentnie wykorzystywana jest metoda design thinking, która sprawdziła się
w przypadku pierwszych obszarów tematycznych. Polega ona na dogłębnym poznaniu i zrozumieniu oczekiwań sprzedawców i konsumentów już na etapie tworzenia koncepcji innowacyjnego rozwiązania.

Podczas prowadzonych wcześniej przez Inkubator Visa prac nad e-paragonem metoda design thinking została wykorzystana do przeprowadzenia badania jakościowego na dużej grupie konsumentów. Wyniki badania umożliwiły uczestnikom Inkubatora między innymi wytyczenie kierunku, w którym powinni oni podążać pracując nad usługą elektronicznego paragonu. Ten sam mechanizm zostanie wykorzystany w innych projektach Inkubatora – na przykład do sprawdzenia oczekiwań mieszkańców miast, co do działania zintegrowanego systemu płatności w transporcie publicznym. Poznane w ten sposób oczekiwania mieszkańców polskich miast zostaną uwzględnione w finalnym produkcie, tak by opracowane narzędzie było maksymalnie wygodne i intuicyjne, a przy tym bezpieczne.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony