REKLAMAPurella Food - miesiąc buraka - baner główny (kwiecień 2018)

(Poczta Polska)

Tylko w ostatnie poniedziałek i wtorek przed świętami Bożego Narodzenia klienci Poczty Polskiej nadali ponad milion paczek. W okresie świątecznym liczba nadanych przesyłek względem miesięcy neutralnych, np. Sierpnia wzrosła średnio o 35 proc.

REKLAMAKONGRES RYNKU FMCG 2018 - Belka w artykułach

W najintensywniejszym tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie paczek było aż o 81% więcej niż średnio w pozostałych tygodniach 2017 roku. Oprócz przesyłek kurierskich dużym zainteresowaniem cieszyły się przesyłki nadawane w ramach Pakietu Polecony eCommerce. Poczta Polska odnotowała także rekordowe wolumeny przesyłek nadanych poza granicami naszego kraju. Szczególną dynamikę wzrostu zaobserwowano w przypadku przesyłek  nadawanych w Chinach.

Coraz większą popularność zyskuje usługa click&collect, dzięki której klienci mogą odebrać zamówioną paczkę w punktach odbioru, wśród których znajdują się placówki pocztowe, stacje paliw Orlen, kioski i saloniki RUCH-u, a także sklepy Żabka oraz Freshmarket. Docelowo sieć click&collect Poczty Polskiej, już teraz największa w Polsce, powiększy się do ponad 11 000 punktów odbioru.

Przygotowania do obsługi szczytu świątecznego Poczta Polska rozpoczęła niezwłocznie po podsumowaniu 2016 roku, czyli na początku 2017 roku. W październiku uruchomiono Centrum Monitoringu, którego głównym zadaniem była całodobowa koordynacja prac 14 pocztowych sortowni (WER). Dodatkowo spółka zatrudniła ponad 1500 osób, w obsłudze przesyłek w placówkach i sortowniach pocztowych pomagało także blisko 200 pracowników administracji.

Dla Poczty Polskiej szczyt nie skończył się jednak 24 grudnia. Pierwszy miesiąc nowego roku to okres wzmożonych nadań przesyłek, którymi są najczęściej nietrafione prezenty świąteczne. Zgodnie z obowiązującym prawem, jeżeli towar został kupiony poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość (np. w sklepie internetowym) klient ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni i obowiązek zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni. Wymaga to jednak angażowania w cały proces osoby, która taki prezent nam wręczyła, dlatego coraz częściej klienci decydują się na okazjonalną sprzedaż otrzymanych prezentów np.  poprzez portale aukcyjne. Po poprzednich świętach Bożego Narodzenia na największej w Polsce platformie sprzedażowej wystawiono ponad milion nietrafionych prezentów. W obecnym sezonie może być ich znacznie więcej, tym bardziej, że portale prowadzą aktywne działania promocyjne zachęcające do tego klientów indywidualnych.

Poczta Polska ułatwia klientom za pomocą specjalnego serwisu internetowego przygotowanie przesyłki zawierającej zwracany towar. To czy eZwrot jest darmowy zależy od tego czy sklep po zawarciu umowy z Pocztą Polską na nadawanie przesyłek zwrotnych  udostępnił taką opcję. W sytuacji, gdy sklep nie oferuje klientom darmowego eZwrotu, bądź nie ma go na liście, opłatę poniesie we własnym zakresie nadawca przesyłki ze zwracanym towarem, w wysokości zgodnej z obowiązującym cennikiem.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"