REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (19-24.05.2019)

PRZEMYSŁ I PRODUCENCI

Napoje i piwo

 

13 lutego 2019, 17:09

W 2018 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupa Kapitałowa Żywiec wzrosły o 5 proc. i wyniosły 3,32 mld zł w porównaniu do 3,16 mld zł w 2017 roku. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 24 proc. i wyniósł 415 mln zł w porównaniu do 334 mln zł w 2017 roku. W 2018 roku Żywiec osiągnęła 324 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 25 proc. w porównaniu do 259 mln zł w 2017 r.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)
Francois-Xavier Mahot, prezes zarządu Grupy Żywiec S.A.

Francois-Xavier Mahot, prezes zarządu Grupy Żywiec S.A. (materiały prasowe)

Wczesne lato i dobra pogoda w sezonie, w połączeniu z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, przyczyniły się do wzrostu sprzedaży piwa w 2018 roku. Konsumenci częściej sięgali po droższe i bardziej zróżnicowane produkty.

Grupa Żywiec zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży marek premium w tym Żywca, Heinekena i Desperadosa. Firma podwoiła także sprzedaż piw i radlerów bezalkoholowych dzięki wprowadzeniu Strefy Zero, w której na szeroką skalę dostępne stały się Żywiec 0.0. proc., Heineken 0.0. proc. oraz nowe warianty smakowe Warki Radler 0.0 proc.

 - Nasza strategia budowania wartości przynosi rezultaty (…). Skuteczna odpowiedź na wzrost zainteresowania konsumentów droższymi markami piwa oraz rozwój oferty piw bezalkoholowych zaowocowało zwiększeniem przychodów z każdego hektolitra piwa aż o +7 proc. Przy podobnym do zeszłego roku poziomie sprzedaży zwiększyliśmy także zysk - mówi Francois-Xavier Mahot, prezes zarządu Grupy Żywiec S.A.

– Widząc kontynuację trendów i wzrost kosztów produkcji, w tym roku będziemy kontynuować strategię budowania wartości – dodał Mahot.

W 2019 r. Grupa Żywiec będzie kontynuować strategię budowania wartości poprzez silne marki, innowacje, poprawę dystrybucji i obsługi klientów oraz odpowiadania na potrzeby konsumentów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony