REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (19-24.05.2019)
Stacja Lotos i sklep sieci Biedronka w Radomiu

Stacja Lotos i sklep sieci Biedronka w Radomiu (materiały własne)

Zachowania konsumentów zawsze dostarczały marketerom danych do analizy. Firmy coraz częściej poszukują sposobów na pozyskanie i wykorzystanie danych z mobile. Dzięki pogłębionej analizie informacji z tego kanału mogą lepiej poznać osoby zainteresowane ich produktami, ale też przy okazji poznać preferencje użytkowników które to dotyczą innych marek i produktów tych marek.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Jesteśmy coraz bardziej wyczuleni na hasła reklamowe, promocje i wszelkiego typu akcje sprzedażowe. Czujność w tym obszarze idzie w parze z selekcją informacji, które do nas docierają. Zdigitalizowane gazetki reklamowe czy aplikacje z listami zakupów ułatwiają nam dokonanie odpowiedniego wyboru. Przeglądanie gazetek na pewno pomaga wybrać najlepszy dla nas sklep i dopasowaną pod nasze preferencje promocję.

- Telefon staje się głównym miejscem, w którym planujemy swoje zakupy. Dzięki możliwości łatwego porównywania ofert, jesteśmy w stanie lepiej korzystać z promocji dostarczanych przez sieci handlowe i oszczędzać więcej w trakcie cotygodniowych zakupów – mówi Kamil Janiszewski, Head of Sales and Board Member w Listonic LLC.

- Polacy wkładają w planowanie zakupów dużo uwagi. Starają się zaoszczędzić czas i pieniądze na regularnie kupowanych towarach, potrzebnych w każdej kuchni. Dlatego też to gazetki sklepów spożywczych cieszą się największą popularnością – wskazuje Tomek Machniak, CEO w Moja Gazetka.

Okazuje się, że 88 proc. kupujących przegląda gazetki przed zakupami zawsze lub często.  Głównie kupujących interesowała w 2018 roku gazetka Biedronki, natomiast gazetka Lidla były na drugim miejscu. W 2018 r. klienci przeglądali gazetki Biedronki w sumie przez 1260 lat, a Lidla przez 600 lat. Przez 200 lat oglądali gazetki promocyjne sieci Kaufland, a firmy Netto Polska przez 140 lat. Na lekturze materiałów promocyjnych Auchan i Tesco Polacy spędzili po 100 lat, zaś w przypadku sieci Carrefour i Aldi było to kolejno 90 i 80 lat. Warto dodać, że 65 proc. osób przeglądających gazetki dokonuje zakupów niemal codziennie.

Raport wykazuje, że w minionym roku największym zainteresowaniem cieszyła się promocja dotycząca piwa Radler Okocim 4-pack, którą w lipcu realizował sklep Intermarche. Na drugim miejscu znajduje się woda źródlana Pure Life 1 szt dostępna w tym samym sklepie. Miejsce trzecie na podium zajmuje promocja prowadzona w Biedronce na cukier Diamant lub Słodka Łyżeczka 1 kg. Pierwsza dziesiątka pokazuje, że kupujący  najczęściej starają się oszczędzać na produktach spożywczych i to one we wszystkich miesiącach dominują w zestawieniach.

Gazetkę Biedronki, Lidla, czy Kauflandu przeglądamy średnio przez 6 minut, ale robimy to tak często, że w ciągu roku gazetkę Biedronki oglądaliśmy w sumie - jak już wspomniano - przez 1260 lat. To co widać od razu to fakt, że najczęściej sięgamy po gazetki sklepów, które oferują głównie asortyment spożywczy. Gazetki sklepów z kosmetykami lub wyposażeniem wnętrz budzą nasze mniejsze zainteresowanie, ale nie posiadamy danych w niniejszym raporcie zestawiające informacje gdzie faktycznie dokonujemy zakupów np. kosmetyków.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~experdtd 4 3 miesiące temu

    Artykuł słabo ekspercki - chydba mocno sponsorowany...cżęstro trafiam tu na lepsze artykuły z tematyki gazetkowej

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Yoyogi 3 3 miesiące temuocena: 0% 

    Pani Karo, a czy osoby które czytają gazetki w domu nie mogą jednocześnie przeglądać ich w sklepie? No nie muszą i wtedy jest jasne, czemu to się nie sumuje do 100%.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~karo_81 2 3 miesiące temuocena: 100% 

    Czytam i nie wierzę w to co widzę. Nie wiem kto to w redakcji zaakceptował do publikacji, ale tutaj roi się od błędów i to nie tylko metodologicznych. Dla przykładu: "Okazuje się, że spokój i brak rozpraszaczy mają prawdopodobnie największy wpływ na to gdzie chcemy przeglądać gazetki. Aż 93,6 proc. ankietowanych przegląda je w domu, a tylko 9,7 proc. w sklepie." To w sumie 103,3%! Coś się chyba rozjechało... Fatalnie. Redakcjo litości! Tutaj są specjaliści. Potrafimy czytać i wyciągać wnioski.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~5+2 1 3 miesiące temu

    Mam wrażenie, że ten raport jest kompletnie oderwany od rzeczywistości.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony