REKLAMAJACOBS - NA ŚWIĘTA - Baner Główny (17-23.12.2018)
Market sieci Dino w Dłutowie, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

Market sieci Dino w Dłutowie, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych (fot. Konrad Kaszuba)

Według prognoz Domu Maklerskiego BDM w 2019 r. dynamika sprzedaży LfL Dino Polska będzie się mieścić w przedziale 11-12 proc. Według wskazań zarządu, uruchomionych zostanie ponad 180 nowych placówek. Prognozowane przez DM BDM przychody sięgną 7,5 mld zł, EBITDA wzrośnie do 680 mln zł, a zysk netto przekroczy 400 mln zł.

REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Chochliki (17-20.12.2018)

Dino Polska funkcjonuje w segmencie proximity, a model biznesowy grupy opiera się na otwieraniu sklepów o pow. ok. 400 mkw., lokalizowanych w okolicy miejsc zamieszkania lub miejsc o dużym natężeniu ruchu, z reguły w mniejszych miejscowościach lub na peryferiach dużych miast. Na koniec III kw. 2018 r. sieć liczyła 895 placówek o łącznej powierzchni ok. 343 tys. mkw. Typowy asortyment to ok. 5 tys. produktów, w tym produkty świeże oraz mięsne, w dużej mierze produkowane w posiadanych przez grupę zakładach mięsnych Agro-Rydzyna. Wyroby mięsne odpowiadają za ok. 16 proc. łącznej sprzedaży.

Na telekonferencji wynikowej zarząd Dino wskazał, że w IV kwartale spółka zamierza otworzyć ok. 70 placówek. Zapowiedział też pewien wzrost sprzedaży LfL w porównaniu do poprzedniego kwartału – w całym roku wskaźnik ten ma przekroczyć 10 proc. Całoroczny CAPEX ma mieścić się w przedziale 600-650 mln zł.

W modelu opracowanym przez DM BDM przyjęto zbliżone założenia – uruchomienie 62 sklepów w bieżącym kwartale oraz ok. 9 proc. odczyt LfL. W ocenie analityków powinno to pozwolić na osiągnięcie ok. 1,64 mld zł przychodów (+28 proc. r/r). Przyjęto, że marża brutto będzie ulegała dalszej poprawie i zwiększy się do 23,8 proc. (+0,3 p.p. r/r), co należy traktować jako wartość konserwatywną. Na poziomie EBITDA estymowano 157,8 mln zł, z kolei wynik netto może wzrosnąć do 94,7 mln zł, czyli odpowiednio więcej o 25 proc./30 proc. r/r. Tym samym w ujęciu całorocznym obroty zwiększą się do 5,91 mld zł, EBITDA do 528 mln zł, a zysk netto do 303 mln zł.

Autorzy raportu analitycznego przyjęli, że w 2019 r. dynamika sprzedaży porównywalnej będzie mieścić się w przedziale 11-12 proc. i że spółka otworzy 160-170 sklepów, o łącznej powierzchni ok. 431 tys. mkw. Trzeba zastrzec, że to założenie jest niższe od wskazań zarządu, który zakłada przyspieszenie ekspansji w stosunku do 2018 r., czyli uruchomienie powyżej 180 nowych placówek.

Przy powyższych założeniach prognoza zakłada, że w przyszłym roku Dino wypracuje 7,50 mld zł przychodów. Wzrost skali biznesu powinien umożliwić dalszą poprawę marży brutto i analitycy przyjmują, że wyniesie ona 24,1 proc. (+0,4 p.p. r/r; wolniej niż w 2018 r.). Według szacunków przyszłoroczna EBITDA zwiększy się do 680 mln zł, a zysk netto do 407 mln zł. Należy oczekiwać, że nakłady inwestycyjne będą bliskie 680-690 mln zł, z kolei wskaźnik DN/EBITDA może spaść do 0,8x.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony