REKLAMAMLEKOVITA - DarPro 2020 - Baner Główny (kwiecień 2020)
Stoisko mięsne z obsługą w sklepie Biedronka

Stoisko mięsne z obsługą w sklepie Biedronka (Jeronimo Martins / Biedronka)

Wartość sprzedaży marek własnych w Polsce w 2019 r. wyniosła 32,1 mld zł, czyli o 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych firmy Nielsen cytowanych przez „Puls Biznesu”.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Obecnie na rynku FMCG marki własne odpowiadają już za 19,8 proc. sprzedaży FMCG w Polsce, na co wpływa przede wszystkim polityka asortymentowa dyskontów.

Według informacji „PB” najczęściej kupowanymi produktami tego typu są nabiałowe marki własne dwóch największych sieci — Mleczna Dolina (Biedronka) i Pilos (Lidl).

Cytowany przez „Puls Biznesu” Piotr Murawski, client specialist z firmy Nielsen podkreśla, że Polacy zaczęli doceniać jakość marek własnych. Już 44 proc. z nich deklaruje, że wybiera więcej takich produktów. Siedem lat temu twierdziła tak zaledwie jedna trzecia. Zdaniem eksperta wynika to z trendu premiumizacji produktów private label, który przekłada się na wzrost jakości i ekskluzywności towarów marki własnej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony