REKLAMAJACOBS - ŚWIĘTA - Baner Główny (18.11 - 01.12.2019)
Market Lidl w Gronau, Niemcy

Market Lidl w Gronau, Niemcy (fot. Bartek Kaszuba)

W latach 2018-2023 niemiecki dyskonter będzie szybko zwiększał sprzedaż, przede wszystkim w Wielkiej Brytanii, Włoszech, Czechach i Rumunii. Największe wzrosty – ze względu na niską bazę – sieć osiągnie w Stanach Zjednoczonych. W Polsce średni wzrost wyniesie 4,4 proc. CAGR i w 2023 r. sprzedaż przekroczy 5 mld USD – prognoza firmy Edge by Ascential.

REKLAMA

W Europie Środkowej i Wschodniej najważniejsze rynki dyskontera to Polska, Czechy i Rumunia. W tych dwóch ostatnich krajach Lidl będzie zwiększał sprzedaż w tempie 6,7 proc. CAGR i zwiększy przychody łącznie o ponad 1,45 mld dolarów. W Polsce tempo wzrostu wyniesie 4,4 proc. CAGR, co oznacza wzrost sprzedaży o nieco ponad 1 mld dolarów – w 2023 r. sprzedaż Lidla w naszym kraju przekroczy wartość 5 mld USD.

Relatywnie wolniejszy wzrost sprzedaży w Polsce, w porównaniu z innymi krajami regionu, analitycy Edge tłumaczą silną konkurencją w kanale dyskontowym, wskazując na lidera rynku – Biedronkę.

Lidl kontynuuje w naszej części kontynentu ekspansję w kolejnych krajach – w 2016 r. sieć pojawiła się na Litwie, a w 2018 r. zawitała do Serbii. To mniejsze rynki, dlatego długoterminowe prognozy wzrostu są nieco niższe, ale w krótkim terminie sprzedaż w tych krajach powinna szybko rosnąć.

W Europie Zachodniej Lidl jest obecny na wszystkich rynkach. Według prognoz firmy Edge, największe wzrosty sprzedaży oczekiwane są w Wielkiej Brytanii, gdzie detalista realizuje agresywny program ekspansji. Liczebność sieci placówek zbliża się powoli do tysiąca. W latach 2018-2023 należy się tam spodziewać wzrostu sprzedaży o ponad 5 mld dolarów, czyli średnie tempo wzrostu wyniesie 9,4 proc. CAGR.

We Włoszech Lidl realizuje od niedawna wart 350 mln euro plan inwestycyjny, w ramach którego uruchomionych zostanie 40 nowych dyskontów. W omawianym okresie sieć zwiększy sprzedaż o ponad 2,3 mld dolarów, czyli o 7,6 proc. CAGR.

Sieć kontynuuje inwestycje w Hiszpanii, Francji i Holandii. W sumie sprzedaż na tych rynkach wzrośnie o blisko 5,2 mld dolarów – tempo wzrostu CAGR wyniesie odpowiednio 4,2 proc., 4,3 proc. i 5,1 proc.

Sprzedaż na rodzimym rynku detalisty będzie co prawda rosła nieco wolniej – 3,2 proc. CAGR – jednak ze względu na skalę działalności Lidl powiększy przychody w Niemczech o blisko 4,9 mld dolarów.

Poza Europą, Lidl buduje potężny silnik przyszłych wzrostów w USA, mocno inwestując w rozwój sieci sklepów. Skala tych działań jest na tyle duża, że zdaniem ekspertów z Edge amerykański oddział sieci wkrótce przyćmi mniejsze rynki. Prognozowane tempo wzrostu w USA to aż 26,2 proc. CAGR, co przekłada się na wzrost sprzedaży o blisko 1,5 mld dolarów.

Źródło: Edge by Ascential, Lidl Omnichannel Retailer Report, 2019

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony