REKLAMATZMO - Bella - Baner Główny (28.05- 11.06.2020)
 

5 czerwca 2019, 14:36

(fot. pixabay.com)

Digitalizacja, rozwój wielokanałowej sprzedaży, a przede wszystkim zmieniające się oczekiwania i zachowania klientów to tylko kilka z powodów, dla których branża retail musi nadążać za najnowszymi trendami w sprzedaży i komunikacji.

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Konsument 3.0 kupuje coraz więcej, ale i coraz bardziej świadomie. Kolekcjonuje wspomnienia i doświadczenia. Jego głównym drive’m jest chęć ułatwiania sobie życia. Wybiera proste, ale pomysłowe rozwiązania. I w dodatku uwielbia nowe technologie. Za ich pomocą nie tylko kupuje, ale także komentuje i ocenia, co czyni go bardzo zaangażowanym użytkownikiem. W ten sposób jego relacja z marką jest dużo bardziej bezpośrednia. Takie zachowania zmieniają rynek. A co za tym idzie – zmieniają postrzeganie produktu, sprawiają, że potrzebne są nowe pomysły nie tylko na sprzedaż, ale także komunikację branży retail. Brzmi niepokojąco? Nic bardziej mylnego. Właściwe „ugryzienie tematu” niewątpliwie pomoże wykorzystać trendy tak, by odnieść komunikacyjny sukces.

Jak zatem komunikować się w branży retail, aby zdobyć serce konsumenta i otworzyć jego kieszeń, a raczej aplikację banku w smartfonie? Trzeba pamiętać, że dzisiejszy konsument to tzw. smart shopper. Ceni czas i wie czego chce. Dlatego należy pamiętać o zintegrowanej i spersonalizowanej komunikacji. Różne grupy docelowe mają typowe dla siebie preferencje odnośnie kanałów komunikacji z marką. Chcą być na bieżąco, ale chcą także otrzymywać komunikat zwięzły i precyzyjny, nie zaś przypominający masową promocję. W myśl zasady, że nadmiar informacji to dezinformacja, pokazujemy klientowi, że cenimy jego czas i nie zasypujemy go nadmiarem komunikatów. Jest to ważne zwłaszcza w przypadku firm, które mają bogate portfolio produktów dedykowanych dla różnych grup wiekowych czy płci. Wówczas oprócz oczywistych narzędzi jak historia dotychczasowych zakupów czy krótka ankieta, warto zainwestować w nowoczesne narzędzia jak Whatsapp Business czy popularne dark posty na Facebooku.

Kolejnym krokiem po personalizacji jest odpowiednie sprofilowanie komunikatu, aby trafił on do konsumenta tu i teraz. Beacony, bo o nich mowa to stosunkowo nowa technologia, która ma już swoje sukcesy za oceanem – już w tej chwili korzysta z nich co czwarty detalista w Stanach Zjednoczonych. W Polsce testował ją m.in. Stary Browar w Poznaniu czy Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie. To małe urządzenia wysyłające sygnał radiowy, który może skontaktować się z aplikacją na naszym smartfonie. Ich najbardziej świetlaną przyszłość wróży się właśnie w marketingu i sprzedaży. Pozwalają one nawiązać kontakt z klientem podczas jego wizyty w sklepie lub centrum handlowym. Dzięki beaconowi możemy nie tylko pomóc w nawigacji i trafieniu szybciej do poszukiwanego sklepu, ale także wysłać np. kupon rabatowy czy pokierować do sklepu internetowego.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony