REKLAMAKORAL - Bracia Koral - Rożek - Baner Główny (od 29.05.2020 )
Empik Future Store w łódzkiej Manufakturze – nowa odsłona

Empik Future Store w łódzkiej Manufakturze – nowa odsłona (fot. mat. prasowe)

Gdy zamknięte są sklepy i miejsca związane z kulturą, klienci coraz chętniej szukają książek w internecie i decydują się na zakupy online. W okresie pandemii liczba nowych klientów kupujących książki na Empik.com podwoiła się.

REKLAMAFPP/CALPE_belka w artykulach_28.05-04.06.

Ponad 20% wszystkich kupujących wybierało książki cyfrowe – e-booki i audiobooki – podczas gdy wcześniej tą kategorią była zainteresowana co siódma osoba. Szczególny wzrost widoczny jest w przypadku książek dla dzieci (+300%) i w grupie czytelników w wieku 15-18 lat (+200%), dotychczas uznawanej za najbardziej odpływającą do „cyfrowej cywilizacji”.

Książka stanowi obecnie jeden z głównych sposobów spędzania czasu wolnego – aktualna sytuacja sprzyja nadrabianiu czytelniczych zaległości. Szczególny wzrost zainteresowania notują tytuły dla dzieci, literatura piękna, kryminał/sensacja, literatura obyczajowa i publikacje o tematyce epidemii. Optymizmem napawa wyraźny zwrot ku książkom wśród młodzieży. 

Zmiana w sposobie spędzania czasu w domu jest już wyraźnie widoczna i zapewne będzie utrzymywać się nie tylko w kolejnych tygodniach, ale i miesiącach. W tym szczególnym okresie Polacy chętnie sięgają po książki, które zapewniają rozrywkę, a także pomagają tłumaczyć trudną rzeczywistość. – Na pewno nadrabiamy zaległości czytelnicze – w tym przypadku korzystamy głównie z wydanych już pozycji, ponieważ niemal 40% premier zaplanowanych na marzec zostało przesuniętych. Odbiorcy chętnie sięgają po tegoroczne i zeszłoroczne bestsellery oraz twórczość popularnych autorów, w tym Remigiusza Mroza, Blanki Lipińskiej czy Alexa Michaelidesa („Pacjentka”). Widzimy także wzrost zainteresowania książkami o tematyce epidemii – w topach sprzedaży pojawiają się m.in. „Dżuma” Alberta Camusa, która obecnie jest wybierana 10 razy chętniej niż rok wcześniej. Do Top 100 Empik.com wskoczył także tytuł „Co nas (nie) zabije. Największe plagi w historii ludzkości” Jennifer Wright. W książkach szukamy też tłumaczenia obecnej rzeczywistości, oparcia, lepszego zrozumienia i sposobu na odnalezienie się w trudnej dla każdego z nas sytuacji. W tym kontekście kilkukrotnie sprzedaż zwiększyły książki Harariego czy pozycje takie jak: „Jak uspokoić swoje myśli” Sarah Knight czy „Factfulness” Hansa Roslinga – ta ostatnia notująca 10-krotnie większe zainteresowanie. Co ciekawe, nie sięgamy już tak chętnie po książki kucharskie – mówi Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Empiku.

Zarówno starsi, jak i młodsi czytelnicy reprezentują zbliżone preferencje czytelnicze. Pierwsza grupa chętniej sięga po biografie i literaturę faktu, a wśród młodszych znaleźć można więcej poradników z obszaru samorozwoju i literatury obyczajowej. Hitem jest książka „Unf*ck yourself. Napraw się!” Gary’ego Bishopa.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Jarek67 1 miesiąc temu

    Jest to jakiś pozytywny efekt uboczny bo wzrasta w narodzie poziom czytelnictwa i może dzięki temu choć część z nas będzie częściej sięgać po książki w różnych formach .

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony