REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 06.08.2019)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

centra handlowe

 

19 grudnia 2018, 10:36

Centrum handlowe M1

Centrum handlowe M1 (fot. mat. prasowe)

Według danych Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) odwiedzalność centrów handlowych w Polsce w grudniu rośnie o prawie 25 proc. w stosunku do innych miesięcy. Oznacza to, że w grudniu wszystkie centra handlowe w Polsce mogą osiągnąć około 180 mln odwiedzin. W tym newralgicznym dla branży handlowej okresie największym zainteresowaniem klientów cieszą się sklepy oferujące biżuterię, zegarki, akcesoria i zabawki oraz książki.

REKLAMAKAiN - Belka w artykułach (lipiec 2019)

Na podstawie raportu PRCH Turnover Index przygotowywanego przez Polską Radę Centrów Handlowych, na przestrzeni ostatnich 8 lat w grudniu największy wzrost zainteresowania ze strony klientów odwiedzających galerie handlowe notuje sektor sklepów oferujących produkty takie jak biżuteria, zegarki, zabawki, akcesoria sportowe oraz księgarnie. Wspomniane wyżej branże notują ponad dwukrotny wzrost wartości koszyka zakupowego w stosunku do pozostałych miesięcy w roku.

Bardzo dużym zainteresowaniem Polaków w grudniu cieszą się również sklepy oferujące meble, elektronikę, dekoracje i akcesoria użytku domowego, w stosunku do rocznej średniej zainteresowanie to jest wyższe o niemalże 75 proc. Polska Rada Centrów Handlowych obserwuje również znaczny, bo aż 54 proc. wzrost koszyka zakupowego, pośród sklepów działających w segmencie „zdrowie i uroda” takich jak drogerie, perfumerie, salony urody i salony optyczne.

W grudniu w mniejszym stopniu z przedświątecznej gorączki zakupowej korzystają kina, kluby fitness czy kręgielnie, które nie notują takiego wzrostu obrotów jak inne kategorie ze względu na przekierowanie wydatków na cele stricte świąteczne zakupy.

– Obroty w centrach handlowych generowane w grudniu są średnio aż o 47% wyższe niż średnia z całego roku, wyższe obroty wygenerowane są nie tylko przez większą odwiedzalność galerii, ale także przez zdecydowanie wyższe wartości zakupów. Według naszych danych mniejsze i średniej wielkości centra odwiedza w grudniu około 400 tys. klientów, duże obiekty mogą liczyć na ponad 600 tys. gości w miesiącu. Są jednak galerie w Polsce, w których odwiedzalność w grudniu mocno przekracza 1 mln gości – wylicza Anna Zachara Widła, Research & Education Manager w Polskiej Radzie Centrów Handlowych.

PRCH Footfall Trends Index - ukazuje dynamikę odwiedzin klientów w polskich panelowych centrach handlowych prezentując dynamikę odwiedzin klientów miesiąc do miesiąca oraz rok do roku. Projekt prowadzony przez Polską Radę Centrów Handlowych od 2012 roku w ramach większego projektu PRCH Database.

PRCH Raport Turnover Index określa obroty z m kw. powierzchni handlowo-usługowej w polskich centrach handlowych. PRCH Turnover Index porównuje wyniki sprzedaży netto na mkw miesiąc do miesiąca oraz rok do roku pokazując trend i dynamikę sprzedaży w centrach handlowych Polsce. Dane analizowane nieprzerwanie od 2009 roku.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony