REKLAMAKongres SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2017 - duży banner
Extra cena przy zakupie kilku sztuk sprawdza się doskonale

Extra cena przy zakupie kilku sztuk sprawdza się doskonale (fot. materiały prasowe)

Sieci nauczyły się, że oferta super ceny przy zakupie 1 sztuki produktu bardzo często kończy się zdyskontowaniem standardowych zakupów, bez żadnej wartości dodanej dla sieci – twierdzi Wiktor Miałkowski, partner w Pro Business Solutions.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Badania zlecone przez Grupę AdRetail pokazują, że najbardziej pożądaną promocją produktów żywnościowych jest wersja „1+1 Gratis” – taką odpowiedź wskazało aż 44 proc. badanych. Trzy następne oczekiwane mechanizmy promocyjne to „drugi i kolejny w niższej cenie”, „wielopaki” oraz „tematyczne okazje i wyprzedaże. – Sieci handlowe próbują znaleźć kompromis między dobrą ceną i skłonieniem kupujących do zwiększenia jednorazowych zakupów. Zapewnia to mechanizm „Multi buy”, czyli „Extra cena przy zakupie kilku sztuk” – przekonuje Wiktor Miałkowski.

Jego zdaniem obecnie, przy ciągłej walce o poziom marży, dużo bezpieczniej jest zaoferować dobrą cenę, pod warunkiem zakupu większej liczby produktów. Zaletą takiej promocji jest, że zarówno sieć, jak i producent, sprzedają standardowo wytwarzany i dostarczany, pojedynczy produkt, który jest już w systemie i na półkach detalisty. Nie trzeba zamawiać specjalnych opakowań i rejestrować nowego SKU, który po promocji nie ma swego miejsca na półce. Czasami nie trzeba nawet robić specjalnego zatowarowania, a w skrajnej wersji można rozliczyć rabat promocyjny z producentem wyłącznie na podstawie danych z odsprzedaży z okresu promocji. Co istotne taką promocję można zrobić praktycznie z dnia na dzień, co jest bardzo przydatne, np. do skontrowania oferty promocyjnej konkurencji.

– Prekursorem tej taktyki promocyjnej była Żabka, która reklamując swoje akcje w spotach telewizyjnych, podając niższą cenę za 1 sztukę produktu, dodawała małymi literkami, że obowiązuje ona przy zakupie kilku sztuk. Najprawdopodobniej ze względów prawnych (UOKIK), obecnie wszystkie sieci komunikują tego typu promocje, podając cenę za „Zestaw produktów”, uzupełniając informacje standardową ceną 1 produktu poza promocją. To ostatnie ma oczywiście upewniać klienta o wyjątkowej atrakcyjności oferty (zgodnie z zasadami „wywierania wpływu” Roberta Cialdiniego), bo przecież w przypadku większości produktów, klienci tak naprawdę ich nie znają – przekonuje ekspert z Pro Business Solutions.

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ TAKŻE:

Polacy najbardziej oczekują od sklepów spożywczych promocji typu 2 produkty w cenie 1

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~jogi 1 2 miesiące temu

    A skąd taki expert się znalazł?:)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"